Påbörjade målning av fasaden förra sommaren och ska nu fortsätta.
Hann precis tvätta den vägg som jag nu ska börja med och sedan regnade det i veckor och vips var sommarn över och fuktigt hela tiden så det fanns ingen möjlighet att fortsätta måla. Undrar nu om det är nödvändigt att tvätta hela väggen igen eller om det bara är att borsta av och sätta igång och måla? Mycket av panelen är utbytta samt all ribb och då färgen som va var i så dåligt skick har jag skrapat ända in till träet. (kan tillägga att jag bor ute på landsbygd så förekommer inte en himla massa avgaser och så)