Hej,

I källaren i vårt 60-talshus ligger en plastmatta på betonggolv och under mattan någon form av lumpapp, som luktar illa/ mögel. Mattan är lätt att ta bort, men lumpappen verkar limmad.

Jag har funderat på om jag måste fräsa bort denna eller om det eventuellt går att lösa upp den/ tvätta bort med någon vätska, typ Kaustiksoda?

Utrymmet ska bara vara förrådd och golvet ska sedan målas. Har någon tips?

hälsning/ Christoffer
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.