M mahus skrev:
Om man inte använt ogräsättika innan så bör man veta att det luktar mycket och att man får leva med lukten ett tag. Om man har grannar nära inpå så kan även de tycka att lukten är jobbig. Använde det i fogarna på markstenen och det fungerade jättebra, men man ska nog göra det när man inte tänkt vara ute på en vecka eller så. Inte när solen tittar fram och man har tänkt sitta ute och äta på altanen senare på kvällen. Har aldrig använt någon trallvariant så det kan ju vara en annan sorts produkt där lukten försvinner snabbare?
´Detta är rent nonsens det du skriver. Det luktar ca. 1 timma efter du sprutat på det med en handspruta. Däremot skall det inte regna under 3-5 dagar innan duser effekt. Har använt detta i flera år, utan några problem.

• Gilla
Styrman och 1 till
  • Laddar…
Bo Zäll Bo Zäll skrev:
´Detta är rent nonsens det du skriver. Det luktar ca. 1 timma efter du sprutat på det med en handspruta. Däremot skall det inte regna under 3-5 dagar innan duser effekt. Har använt detta i flera år, utan några problem.
Kraftättika skall det vara.

Den ogräsättika jag använder kan lukta några dagar, har använt det några gånger. Men det är väl annars en bagatell om det fungerar. Sedan vet jag inte vad det är för sort och om det skiljer sig mellan fabrikat, brukar bara ta en dunk på Agro-butiken jag handlar.

Thyro89 Thyro89 skrev:
Tjena alla Byggahus:are

Mitt drygt 120kvm tralledäck behöver tvättas, då det är ganska grönt.

Förra året när jag tvättade trallen körde jag med grönsåpa samt rotorborste på högtryckstvätt.
Jag ska ärligt säga att jag bara hann tvätta trallen, och alltså inte han gå över med en starkare grönsåpe-vätska för att på så sätt "skydda/olja" trallen.

Läste här om dagen att man kunde ta vanlig ogräsättika och rolla på, och efter någon vecka (beroende på hur angripet det är) skulle algerna vara försvunna.

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta, kan ni rekommendera någon annan lösning?
  • Kraftättika 12% skall det vara, utan regn 4-5 dagar. Jag lovar att du blir nöjd.

G gusvo085 skrev:
biltemas alg och mögeltvätt funkar bra!
Ja, faktiskt.

Nissens
”Trallrent” från Biltema är toppen!

Undersidan av en balkongkonstruktion med synliga träbalkar täckta av gröna alger, med en putsad fasad nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ett par balkar till balkongen som är beklädda med alger, vad är bäst att rengöra de med? Någon risk för missfärgning av fasad? (Puts)

F
S
Klorin/klorrent , blöt ner med trädgårdsslangen först , spola av efter några minuter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.