1 982 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Tvålkopp i duschen
Renoverare
· Skåne
· 8 621 inlägg
Då en tvålkopp inte väger speciellt mycket så är det nog ganska ok...
Dock rekommenderar jag nog att man hellre limmar upp den så man slipper göra hål i tätskiktet eftersom detta alltid meför en risk för fuktskador...
Dock rekommenderar jag nog att man hellre limmar upp den så man slipper göra hål i tätskiktet eftersom detta alltid meför en risk för fuktskador...
Jag använde Henkel - Plastic Padding - Repair Express och det fungerar bra, blir inga limrester heller om man vill byta efter ett tag, bara att ta varmluftspistolen så går det att få bort.
http://www.loctite.se/cps/rde/xchg/...rentredDotUID=000000QUKX&redDotUID=00000120C2
http://www.loctite.se/cps/rde/xchg/...rentredDotUID=000000QUKX&redDotUID=00000120C2
Men varför chansa när det finns alternativ? Vare sig det är fackmannamässigt eller inte, nån dag kanske det är någon som halkar och tar tag i tvålkoppen och den börjar glappa och efter ett tag så har man ett läckage och och en begynnande vattenskada.
Renoverare
· Skåne
· 8 621 inlägg
Det är inte godkänt med infästningar i enbart skivmaterialet i duschzonen och det är jag ganska säker på att det inte var då heller...
Dock undrar jag vart du vill komma, för jag tror knappast du kan reklamera ett helt badrum p.g.a detta...
Då kan ju folk kolla över alla sina rörhållare och hur de sitter fast eftersom jag vet att de flesta rörläggare fullständigt skiter i denna regel eftersom där i princip aldrig är något annat för dem att fästa hållarna i...
Hur bra den sitter borde du ju kunna känna själv om det nu redan är monterat...
Dock undrar jag vart du vill komma, för jag tror knappast du kan reklamera ett helt badrum p.g.a detta...
Då kan ju folk kolla över alla sina rörhållare och hur de sitter fast eftersom jag vet att de flesta rörläggare fullständigt skiter i denna regel eftersom där i princip aldrig är något annat för dem att fästa hållarna i...
Hur bra den sitter borde du ju kunna känna själv om det nu redan är monterat...
Vill ha mer på fötterna ifall hyresvärden kommer dragandes med sitt vanliga skitsnack.Paul-Staffanstorp skrev:
Dåligt, upptäckte idag att höger skruv inte satt fast riktigt, kunde trycka in den ~3mm och då sitter den ändå skyddad under duschblandaren.
Renoverare
· Skåne
· 8 621 inlägg
Då rekommenderar jag dig att skruva loss den och sätta ny silicon och nya pluggar samt en rejäl klick silicon bakom fästet...
Skadan är ju redan skedd så det är bara att göra det bättre så man minimerar riskerna för läckage in i väggen...
Skadan är ju redan skedd så det är bara att göra det bättre så man minimerar riskerna för läckage in i väggen...
Klicka här för att svara