Men om belastningen bara är tänkt att vara olika maskiner/elverktyg. Behöver du verkligen två faser då? Måste väl vara rätt ovanligt att man kör ex. två olika sågar samtidigt. Och de drar inte 2000 W annat än om de "jobbar för fullt", alltså om du ex. klyver en stock. Skall du bara kapa en regel så drar maskinen inte 2000W.