Hej!

Gjorde tvåårsbesiktning på mitt hus 181106 tillsammans med husleverantören, snickaren som byggt huset och en besiktningsman.
Inga stora grejor som behövde göras, mest måleri och några trasiga kakelplattor (ca 10 punkter totalt)
I protokollet skrevs det under att det skulle åtgärdas till 190106 (två månader).
Idag, 190302, har endast en sak åtgärdats och det var en sak som elitfönster själva kom hit och gjorde.
Varje gång jag ringt snickaren så har hans målare alltid så ”himla mycket att göra men det ska bli bättre om ett par veckor, men jag ska ringa honom”
Två gånger har han kört samma ursäkt.

Vad är en rimlig tid att ge honom? Han har trots allt haft fyra månader på sig att fixa väldigt enkla saker. Vad kan man göra som husägare?

Är det 2års garanti på huset? Vi gjorde aldrig nåt sånt, men inga anmärkningar heller...

Ja, två års garanti, därav besiktningen innan två år gått.

Som måste själv påkostas för 8’..? Tror jag känner igen det..förresten så bytte vi en takpanna år 3..

Ger inte så mycket för besiktningar..brukar inte framkomma så mycket, då de har samma ögon som ”vi” inga djupare undersökningar, endast ytan

H Husqvarna220Ac skrev:
Som måste själv påkostas för 8’..? Tror jag känner igen det..förresten så bytte vi en takpanna år 3..

Ger inte så mycket för besiktningar..brukar inte framkomma så mycket, då de har samma ögon som ”vi” inga djupare undersökningar, endast ytan
Ok... inte besiktningen i sig som jag undrar över...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.