Två frågor i en...vilken möbel funkar bäst tror ni? Golvet är mörkt mörkt skeppsgolv, inte ljust som på bilden....Ursäkta de enkla ritningarna, de är gjorda i paint på min laptop lite snabbt ;-)

Fråga ett, vilken av de två ser vettigare ut?

Den utan ben har jag gjort lite tjockare för att kunna bygga in surroundhögtalare i ytterkanterna ( riktade framåt). Självfallet skall det inte vara ljusgrått men jag var tvungen att göra nåt bara för att markera utseendet lite, blir nog mörk plexi eller något istället. Gömmer även digitalboxar med mera inne i möbeln.

Alternativ två så är det en smalare del, horisontellt och jag får köra boxar, högtalare och annat på annat håll och dra kabel... Dock lite tunnare, smidigare utseende generellt.

På bägge alternativen så blir det belysning i sidorna på den stora delen, inte alltför starkt ljus utan mer "mysbelysning" :-) De byggs i MDF som spacklas o sprutlackas av yours truly:-)

Fråga två, kylning av inbyggd tv

TV:n är ju inbyggd i bägge alternativen och jag tänkte dels ha uppfrästa spår för luftning samt sätta datafläktar på sidorna för att lufta ur ordentligt...
Räcker detta för att hålla TV:n "safe"? Blir nog en 42" LCD som skall sitta där.....
 
  • stenvägg alternativ 2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • stenvägg med möbel.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.