Två frågor i en...vilken möbel funkar bäst tror ni? Golvet är mörkt mörkt skeppsgolv, inte ljust som på bilden....Ursäkta de enkla ritningarna, de är gjorda i paint på min laptop lite snabbt ;-)
Fråga ett, vilken av de två ser vettigare ut?
Den utan ben har jag gjort lite tjockare för att kunna bygga in surroundhögtalare i ytterkanterna ( riktade framåt). Självfallet skall det inte vara ljusgrått men jag var tvungen att göra nåt bara för att markera utseendet lite, blir nog mörk plexi eller något istället. Gömmer även digitalboxar med mera inne i möbeln.
Alternativ två så är det en smalare del, horisontellt och jag får köra boxar, högtalare och annat på annat håll och dra kabel... Dock lite tunnare, smidigare utseende generellt.
På bägge alternativen så blir det belysning i sidorna på den stora delen, inte alltför starkt ljus utan mer "mysbelysning"

De byggs i MDF som spacklas o sprutlackas av yours truly
Fråga två, kylning av inbyggd tv
TV:n är ju inbyggd i bägge alternativen och jag tänkte dels ha uppfrästa spår för luftning samt sätta datafläktar på sidorna för att lufta ur ordentligt...
Räcker detta för att hålla TV:n "safe"? Blir nog en 42" LCD som skall sitta där.....