Vilken offert?

• Offer A CTC

0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    12
  • Omröstningen stängd .
kört Nibe själv i 11 år utan problem, men kör en on/off modell 1245, skulle jag köpa idag med allt jag vet och lärt mig om Nibe under mina år som reparatör, så hade jag valt en 1245 igen.

Jag skriver under på följande:

1. Välj en leverantör du får förtroende för och/eller har bra referenser samt finns lätttillgänglig för eventuella fel och service!

2. Ta gärna i med borrhålet så det blir i överkant i dagsläget! Finns det planer på utbyggnad osv i framtiden så ta höjd redan nu. Inte roligt att behöva borra igen. Tekniken går åt det hållet att pumparna blir mer och mer effektiva och behöver djupare och djupare hål för att få ut maximal effekt. Borrdjupet är oftast lättaste att ”pruta” på!

3. Läs vad garantierna/försäkringarna egentligen innebär. Dessa 18-års försäkringar brukar innebära att ”försäkringen” du tecknar ger dig endast ersättning för självrisken du får betala ditt hemförsäkringsbolag som i sin tur är de som ersätter pumpen som efter åldersavdrag inte alls är mycket till ersättning om pumpen är till åren. Dvs. Inte alls som säljarna får det att låta :)

4. Skillnaderna mellan fabrikaten hos ”de kända” märkena är ofta väldigt små när det gäller kvalité.

Jag har en Thermia Calibra 12 och är nöjd.

Redigerat:
  • Gilla
DDD
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.