Skit. Belysningen i nya badrumsskåpet är alldeles för svag.
I mitt lilla badrum finns ingen annan belysning.
Kan jag komplettera med en badrumslampa och koppla den till samma kopplingsdosa?
 
  • Öppen kopplingsdosa i en vägg med synliga elektriska anslutningar och flera färgkodade kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det borde gå bra om de ska styras med samma strömbrytare.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det borde gå bra om de ska styras med samma strömbrytare.
Ja det har jag inget emot. Alltså bara att bunta ihop rätt färger o skruva ihop. Tack!
 
BirgitS
För amatörer är det enklast och säkrast att koppla ihop ledare med Wago än med de toppklämmor som sitter där nu.
 
Okej då ordnar jag det.
Men är nyfiken på varför.
 
De som sitter där nu kallas allmänt för ”ubåtar”, de är väl ganska OK. Det finns en liten risk att någon av trådarna kommer ”bredvid” skruven som skall klämma ihop dem. Wago (rätt använda) ger en lite säkrare koppling
 
H hempularen skrev:
De som sitter där nu kallas allmänt för ”ubåtar”, de är väl ganska OK. Det finns en liten risk att någon av trådarna kommer ”bredvid” skruven som skall klämma ihop dem. Wago (rätt använda) ger en lite säkrare koppling
Jaha. Nä sånt kollar jag supernoga o dubbelkollar igen. Har bytt sladdar i rumslampor massor av gånger.
Men då vet jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.