Hej!
Jag vill hänga två skomakarlampor i mitt fönster men har bara ett uttag.
Tänkte sätta upp 2 krokar på vardera sida om uttaget och hänga lamporna i, se bild. Nån som vet en lösning, lampaffären hade ingen koppling till såna här moderna uttag påstår dom..
Vet att det finns tex denna "canonball" som jag har i ett annat rum men tycker inte den passar i detta fönstret.
Jag vill hänga två skomakarlampor i mitt fönster men har bara ett uttag.
Tänkte sätta upp 2 krokar på vardera sida om uttaget och hänga lamporna i, se bild. Nån som vet en lösning, lampaffären hade ingen koppling till såna här moderna uttag påstår dom..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet att det finns tex denna "canonball" som jag har i ett annat rum men tycker inte den passar i detta fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alternativt:
Sladdställ
och
Förgreningsdosa
Egentligen är den förgreningsdosan rätt bänglig att använda, men möjligen är det enklare än att trycka in två kablar i en DCL-kontakt.
Sladdställ
och
Förgreningsdosa
Egentligen är den förgreningsdosan rätt bänglig att använda, men möjligen är det enklare än att trycka in två kablar i en DCL-kontakt.
Enklast är att bygga ihop en förgrening med dom här prylarna:
https://www.clasohlson.com/se/Lamppropp-DCL-med-sladd,-jordad/p/36-7582
https://www.clasohlson.com/se/Förgreningsbox/p/22-3984
Edit: För långsam på knapparna...
https://www.clasohlson.com/se/Lamppropp-DCL-med-sladd,-jordad/p/36-7582
https://www.clasohlson.com/se/Förgreningsbox/p/22-3984
Edit: För långsam på knapparna...
Och sätt en takkopp som döljer uttaget.
Tycker denna är smart och du kan enkelt dra ut 2 kablar. Snyggt.
https://www.kjell.com/se/produkter/...VE6SyCh1SnwqsEAQYCCABEgJihfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Tycker denna är smart och du kan enkelt dra ut 2 kablar. Snyggt.
https://www.kjell.com/se/produkter/...VE6SyCh1SnwqsEAQYCCABEgJihfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Hej.
finns dubbla Dcl uttag. Har ett själv för
Vägg. Länken nedan är för tak. Dom säljer även vägg.
https://www.elbutik.se/product.html/ed-wa-lamputtag-dcl-2-vags-tak?gclid=CjwKCAiAuaKfBhBtEiwAht6H7wBYev5nKKowd6iwrSG0PAbiHETcKisHQCVy5CtLaYpyQmeeddU49hoC8ZMQAvD_BwE
finns dubbla Dcl uttag. Har ett själv för
Vägg. Länken nedan är för tak. Dom säljer även vägg.
https://www.elbutik.se/product.html/ed-wa-lamputtag-dcl-2-vags-tak?gclid=CjwKCAiAuaKfBhBtEiwAht6H7wBYev5nKKowd6iwrSG0PAbiHETcKisHQCVy5CtLaYpyQmeeddU49hoC8ZMQAvD_BwE
Hej! Den som gazza länkade till var ju fin. Men jag löste det med förgreningsbox och en cablecup för att dölja sladdhärvan på detta vis. Kanske inte perfekt men inget vi tänker på nu när det är uppeH hakke13 skrev:
Klicka här för att svara




