Hej!
Jag vill hänga två skomakarlampor i mitt fönster men har bara ett uttag.
Tänkte sätta upp 2 krokar på vardera sida om uttaget och hänga lamporna i, se bild. Nån som vet en lösning, lampaffären hade ingen koppling till såna här moderna uttag påstår dom.. Eluttag i taket med markerade krokar på vardera sida för hängning av skomakarlampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vet att det finns tex denna "canonball" som jag har i ett annat rum men tycker inte den passar i detta fönstret.
Två olika typer av lampupphäng, "Cannonball Duo" med två sladdar och "Cannonball Trio" med tre, båda mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köp en DCL-kontakt och koppla in båda armaturerna till denna.

007249.jpg
 
Går ju att fördela med något liknande en sådan här och ett DCL- kablage, men hur man ska dölja det, så det blir vackert vet jag inte.
Vit förgreningsbox för elinstallation, avsedd för att dela upp en kabel till flera uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Meht
  • Laddar…
Alternativt:
Sladdställ
och
Förgreningsdosa
Egentligen är den förgreningsdosan rätt bänglig att använda, men möjligen är det enklare än att trycka in två kablar i en DCL-kontakt.
 
  • Gilla
Mon Amie
  • Laddar…
E etompau skrev:
Köp en DCL-kontakt och koppla in båda armaturerna till denna.

[bild][/QUOTE
Visste inte att man kunde koppla in två sladdar i samma! :)
 
Tack så hemskt mycket för så snabba svar, allihopa! Det var tydligen inga problem, schysst! :) nu blir det fint i fönstret!
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Hej!

Har exakt samma problem nu. Hur löste du det till sist - DCL-kontakten från Jula eller lamppropp + förgreningsbox från Clas Ohlson? :-)
 
Har samma vägguttag som Gazza hänvisar till ovan, funkar perffa till våra 2 fönsterlampor (y)
 
H hakke13 skrev:
Hej!

Har exakt samma problem nu. Hur löste du det till sist - DCL-kontakten från Jula eller lamppropp + förgreningsbox från Clas Ohlson? :)
Hej! Den som gazza länkade till var ju fin. Men jag löste det med förgreningsbox och en cablecup för att dölja sladdhärvan på detta vis. Kanske inte perfekt men inget vi tänker på nu när det är uppe:)
 
  • Taklampa, tapet med blad och päron, kablar längs med taket, gröna växter längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Taklampa under installation, vit takkåpa, grå textilkabel, någon håller i lampan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.