Fick flytspacklat mitt badrum/tvättstuga i förra veckan. Dom anser sig klara och påstår sig kunna rädda upp det med fästmassan. Det kan väl knappast vara en godkänd fackmannamässig lösning?
Båda golven ser ut så överallt. Samt några mindre bakfall längs med väggarna.

Vad jag vet måste korrekt fall finnas på flytspacklet och kan inte räddas av fästmassan?
Någon med våtrumsbehörighet som kan uttala sig?

• En gul vattenpass på grå betonggolv framför vit betongvägg. Byggverktyg för att kontrollera ytnivåer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpass på betonggolv, kablar, ojämn yta, byggarbetsplats, inomhus, välbelyst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Det framgår klart av branschreglerna att bakfall aldrig får förekomma på tätskiktet. Du får leta upp det avsnittet i branschreglerna från BKR resp. GVK och skicka den till företaget.

• Gilla
Domarn84
  • Laddar…
Allt ska ju luta svagt mot golvbrunnen.
Mera lutning närmast brunnen.
Bakfall är helt bannlyst!
Mindre fel går att ta med spackel INNAN man sätter våtrumsduken.

Att höja upp svackor med fixen ovanpå våtrumsduken skulle inte jag inte acceptera.

• Gilla
Domarn84
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det framgår klart av branschreglerna att bakfall aldrig får förekomma på tätskiktet. Du får leta upp det avsnittet i branschreglerna från BKR resp. GVK och skicka den till företaget.
Tänkte de kanske gick att spackla upp med fästmassa innan tätskikt lr nått men känns grymt b

Jämna till med spackel INNAN tätskiktet skulle jag känna mig helt trygg med.

• Gilla
Domarn84
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jämna till med spackel INNAN tätskiktet skulle jag känna mig helt trygg med.
Men då använder man väl fortfarande riktigt golvspackel?
Känns som de måste vara lättare att lägga ett nytt lager flytspackel när allt är så skevt

BirgitS
Domarn84 Domarn84 skrev:
Men då använder man väl fortfarande riktigt golvspackel?
Känns som de måste vara lättare att lägga ett nytt lager flytspackel när allt är så skevt
Man brukar vist använda något som kallas handspackel när det gäller justeringar på mindre golvytor. Man brukar inte använda fix/fästmassa under tätskiktet utan det är ju till för att fästa klinkerplattorna.

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.