Halloj.
Håller på som bäst med vår nya tvättstuga och ska ha en dimmer och en dubbelbrytare bredvid varandra.
Blir detta korrekt ?
Dvs får jag tag i en ram som täcker både dimmer och brytare. Jag har satt ihop dosorna.
Mvh /Håkan
Håller på som bäst med vår nya tvättstuga och ska ha en dimmer och en dubbelbrytare bredvid varandra.
Blir detta korrekt ?
Dvs får jag tag i en ram som täcker både dimmer och brytare. Jag har satt ihop dosorna.
Mvh /Håkan
Förutsatt att det är apparatdosor som du har monterat så är det ok. Och då skall det fungera med en dubbelram över apparaterna (dimmer+dubbelbrytare).
Men för mig brukar gul färg på dosorna indikera att de är kopplingsdosor vilka är lite större än en apparatdosa. Vilket gör att det inte fungerar med en dubbelram över apparaterna, som kanske heller inte passar kopplingsdosans skruv avstånd. Om de gula nu är kopplingsdosor?
Men för mig brukar gul färg på dosorna indikera att de är kopplingsdosor vilka är lite större än en apparatdosa. Vilket gör att det inte fungerar med en dubbelram över apparaterna, som kanske heller inte passar kopplingsdosans skruv avstånd. Om de gula nu är kopplingsdosor?
Ja det ska inte vara nått problem, se bara till att ram och apparater är av samma fabrikat för olika fabrikat/modeller kan ha olika utformning så att dom inte passar ihop.
Ps
Färgen på dosorna har inget att göra med om det är kopplingsdosor eller apparatdosor och dom olika fabrikaten kan ha olika färg för samma funktion.
Ps
Färgen på dosorna har inget att göra med om det är kopplingsdosor eller apparatdosor och dom olika fabrikaten kan ha olika färg för samma funktion.
Ja det blir nog som du tänkt men de dosor du använt ser "billiga" ut. Min erfarenhet är att de billiga släpper den vita ringen väldigt lätt på (då är det klor som gäller sen). Förr fanns det dosor med metalring men de kanske man slutat med? De justerbara är annars bra tycker jag, typ dessa https://www.elbutik.se/product.html...bistuts#aw_source=pb-5cd554b222f84365d61713f0H hakan_975 skrev:
VP-2 dosan kan man monter både i våg och lod och den vill jag rekommendera. Att som du har gjort spikat fast en dosa och bara hakat fast den andra i den första dosan är inte så bra för den andra kan lätt lossna och falla in i väggen. Sätter man dosor i våg sätter man en kottling bakom dosorna som man fäster i reglarna, då kan inte dosan "försvinna" när du ska sätta skivan.
Klicka här för att svara


