Håller på att bygga om, nu har jag kört fast lite i badrummet där jag har tänkt att bygga in en platt TV i väggen. Min tanke är att ha en dörr från andra sidan väggen, vilket blir i hallen. Och inne i badrummet sätta en glasskiva jäms med kaklet. Men då undrar jag över hur jag löser problemet med tätskiktet?
Tacksam för tips!
//Stefan
Tacksam för tips!
//Stefan
Alltså, om nu duschen är i andra änden av rummet... Finns det överhuvudtaget ngt att oroa sig för då?... Vad kan hända här, jag ser inte faran? Måste det ens vara tätt?
Snart måste man väl i sådan fall även täppa till alla dörrar och fönster för att teleportera sig in i badrummet. Hur är det med kopplingsdosor och täcklock till dessa?
Snart måste man väl i sådan fall även täppa till alla dörrar och fönster för att teleportera sig in i badrummet. Hur är det med kopplingsdosor och täcklock till dessa?
Jag håller med. Den ska ju inte sitta i själva duschen eller precis vid ett badkar där det kan stänka vatten. Om du inte har ett extremt dåligt ventilationssystem finns mycket annat jag skulle oroa mig för.
imported_Anders_S skrev:
Alltså jag oroar mig inte över att TVn skall bli blöt.. Utan att göra enligt branchskraven.
mycke_nu skrev:
Självklart skall jag ha våtrumsskivor alt. gips.
Pratade med en representant från länsförsäkringar på en mässa idag och han sa precis detta ni var inne på att det är en j-vla hysteri kring detta med våtrum nuförtiden. Han såg ingen anledning till att andvända dessa våtrumsskivor innan den 1/7-08.
Utom i de fall där den väggen i badrummet är en yttervägg. Så han rek. mig att köra vanligt gips i hela mitt badrum OM jag färdigställer det innan 1/7-08
Gonatt!
Klicka här för att svara