Så fint kakel :love:

O Oskark skrev:
Nu är det ytterligare mycket senare men jag har precis rivit ett badrum från -46 med just det kaklet. Var oerhört svårt att få loss det utan att ha sönder men har i alla fall ett drygt hundratal plattor mer eller mindre hela.
Om någon mot förmodan är intresserad finns de i Uppsala.
Det här är ju evigheter sedan, men ni har inte möjligtvis kaklet kvar?

Plockade ner ett större antal från badrummet (för 30 år sedan) liknande ursprungsfrågan men i grönt. Det var jobbigt. Ungarna rengjorde (tidskrävande) - fick då 50 öre plattan. Låg kvar, snyggt staplat, i garaget då jag sålde huset ...

• Gilla
Lic
  • Laddar…
L Lic skrev:
Det här är ju evigheter sedan, men ni har inte möjligtvis kaklet kvar?
Tyvärr inte. Det låg och skräpade i garaget några år, och någon kom och hämtade bara tvålhållaren, men sen åkte det dessvärre på tippen.

O Oskark skrev:
Tyvärr inte. Det låg och skräpade i garaget några år, och någon kom och hämtade bara tvålhållaren, men sen åkte det dessvärre på tippen.
Ok, då vet jag. Tack för engagemanget!
Li

L Lic skrev:
Ok, då vet jag. Tack för engagemanget!
Li
Jag är nästan säker på att mina föräldrar har sådant kakel nedplockat i kartonger. 2 eller 3 tvålkoppar också!

H hagstrom85 skrev:
Jag är nästan säker på att mina föräldrar har sådant kakel nedplockat i kartonger. 2 eller 3 tvålkoppar också!
Vad intressant!

Var bor dina föräldrar?

Li Cardell

L Lic skrev:
Vad intressant!

Var bor dina föräldrar?

Li Cardell
Dom bor i järlåsa. 3 mil utanför uppsala

Aha
Själv bor jag i Sollentuna, så det är ju görligt.
Tror du att du skulle kunna kolla med dem om de ev. är intresserade av att sälja en del och om de isf. skulle kunna ta ett foto på kaklet? Jag ska komplettera ett redan befintligt kakel, så det måste ju bli rätt :-).
Tack för hjälpen! Så här ser mitt kakel ut. Närbild på blågröna kakelplattor med ojämnt mönster, monterade i ett hörn. En metallkrok är fastsatt inuti en kakelfog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Li

Li Grönt kakel i kök med bricka med mat, inklusive sparrispaj och ägghalvor, samt flaskor och köksredskap i bakgrunden.
Skapa konto

L Lic skrev:
Aha
Själv bor jag i Sollentuna, så det är ju görligt.
Tror du att du skulle kunna kolla med dem om de ev. är intresserade av att sälja en del och om de isf. skulle kunna ta ett foto på kaklet? Jag ska komplettera ett redan befintligt kakel, så det måste ju bli rätt :).
Tack för hjälpen! Så här ser mitt kakel ut.[bild]
Li

Li[bild]
Absolut! Jag pratade med dem idag och de ska ta bilder så får vi se om det är samma. Sen kan det ju vara samma typ av kakel med vissa nyansskillnader

Hejsan! Min son skrev att vi hade Ekeby kakel. Det stämmer, men jag tror inte att det är samma nyans. Skickar några bilder.

• Turkos kakelplatta med melerade mönster.
    Skapa konto
  • Beige kakelplatta med stämpeln F inuti en cirkel. Visar slitage och damm på ytan.
    Skapa konto
  • Närbild på kanten av en Ekeby kakelplatta med en diffus färg och textur, eventuellt annan nyans än förväntat.
    Skapa konto
K Klevet skrev:
Hejsan! Min son skrev att vi hade Ekeby kakel. Det stämmer, men jag tror inte att det är samma nyans. Skickar några bilder.
Kanske ert är något ljusare? Svårt att avgöra från bilden. Vi har just plockat ned vårt kakel och ska sätta upp det igen. Vi kommer ev. behöva komplettera och isf kommer vi gärna förbi och tittar, om det är ok? Maila mig gärna direkt på li@cardelltradgard.se . Tack för engagemang!

Köper gärna kalelplattor om någon har att sälja. Är bosatt i stockholm. Bifogar bild för färgreferens

• Blågröna kakelplattor med oregelbundet mönster i närbild, används som färgreferens för inköp av liknande plattor.
    Skapa konto
Hejsan! Har turkosa Uppsala Ekeby kakel plattor.Tillverkade i mitten på 40-talet.Dom finns mellan Uppsala och Sala. Mvh Oddbjörn

K Klevet skrev:
Hejsan! Har turkosa Uppsala Ekeby kakel plattor.Tillverkade i mitten på 40-talet.Dom finns mellan Uppsala och Sala. Mvh Oddbjörn
Hej Oddbjörn. Ursäkta sent svar - är intresserad. Kontakta gärna mig på fredrikajanssen@gmail.com. Min sambo är i trakterna i veckan och kan hämta upp om du skulle vara hemma.

Vänliga hälsningar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.