mattiasp skrev:
Jag gör så här:
[länk]
Snyggt!

Argh, Miles Tools vill ha 4000 för att frakta hit Makitaskenan, så nu får man väl handla i sverige.

Fast den är inte blodigt dyr i Sverige, både Toolab och Verktygsladan vill ju ha dryga 1700 spänn för den och frakten var heller inte så hög. Har inte ens testat min sprillans nya FS3000/2 jag fyndade på Blocket för tusen spänn :)

Argh igen, precis beställt en 3m makita från Toolab. Festoolen hade ju varit roligare för samma pengar.

Funkar makitan med ts55:an? Har själv bara en 140cm och hade tänkt mig en till med skarvbitar, men det kan jag alltså glömma...

Då är ju frågan hur lång skena man verkligen behöver.

Funderar om man klarar sig med en Festool på 2700mm ? Eller är det bara Makitas 3meter som gäller ?

Nu är ju Makitan rejält billigare än Festool. Det är ju bara att kapa av makitaskenan annars.
Koppla ihop är helt kass, det tröttnar man snabbt på.

Jo men hur lång linjal behöver man verkligen för att kunna kapa upp fullstora skivor på ett smidigt sätt ?
Om det dyker upp en festool 2700 på blocket för samma pengar som makitan.
Vilken tar man då ?

Man klarar sig oftast med 2700 i och med att de flesta skivor ligger runt 2500 mm (det behövs stopp och startsträcka på cirka 20-30 cm totalt). Har dock varit med om tillfällen där 3000 varit på gränsen, t.ex. kapa köksbänk på långsidan. Jag hade då valt Festool bara för att den har finare finish på skenorna än Makita.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.