Hej,

Skulle byta utkast och drog ur propparna till vattenpumpen, när jag satt tillbaka propparna funkar inte tryckvakten längre.

Gick ner och mätte och den har ström fram och allt ser bra ut. Har varit tvungen att ta bort och rengöra inkommande hål för att det varit igensatt och gjorde lika så denna gång.
Trodde jag kanske hade kastat om fas och nollan denna gång men har testat båda varianterna.

Den är inställd på 2,5-4,5bar.

På motorskyddet kan man slå på pumpen nere i borrhålet så att den pumpar upp vatten manuellt och ni kan se att jag pumpat upp ca 5bar och ingen reaktion från tryckströmbrytaren.

När trycket släppt slår den inte till heller, tack för det för slår den till och inte slår ifrån måste jag byta säkerhetsventilen som löser vid 6bar.

Har det hänt nått i motorskyddet?

Har slut på idéer.

Mvh / Daniel

• Tryckströmbrytare med elektriska anslutningar och justeringsmekanism mot röd vattenpumpstank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet elskåp med synlig tryckvaktsinstallation, kablar anslutna till kontakter och relä, problem med drift efter service.
    Skapa konto
  • Manometer som visar cirka 5 bar tryck med rörkopplingar och säkerhetsventil i bakgrunden.
    Skapa konto
LÖST!
Gick bara på 2 av 3 faser.
Fixat och Nu funkar det.

tommib
Om det funkade på två faser utan att motorskyddet löste bör du nog se över inställningen på motorskyddet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.