Du behöver fläktar i badrum/wc/tvättstuga och vägg/fönsterventiler i sovrum och v-rum.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
klosp11
D Don777 skrev:
Själv drag med tillluft. Inga fläktar. 2st i badrums taket och 5st i hela huset fullt öppet.
Kanske stänga av undertrycksfläkten ett tag och ser om det blir bättre eller sämre?

Om du inte har en frånluftfläkt i taket kan den i krypgrunden kanske göra undertryck även i huset och drar ner luft från vinden/väggen tex?

klosp11 klosp11 skrev:
Kanske stänga av undertrycksfläkten ett tag och ser om det blir bättre eller sämre?

Om du inte har en frånluftfläkt i taket kan den i krypgrunden kanske göra undertryck även i huset och drar ner luft från vinden/väggen tex?
Ska prova också

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du behöver fläktar i badrum/wc/tvättstuga och vägg/fönsterventiler i sovrum och v-rum.
Fläktar kommer inte suga upp luft från krypgrunden i huset? Jag har lukt i hela huset även i kläder garderob.

D Don777 skrev:
Fläktar kommer inte suga upp luft från krypgrunden i huset? Jag har lukt i hela huset även i kläder garderob.
Nej, det väldigt ovanligt. Så starka är inte fläktarna plus att du inte verkar veta helt säkert vart doftens ursprungs finns väl ?

Hur har det gått?

Sitter med samma problem. Har dock K7 klimat gåendes i badrum/tvättstuga.

Blev 2pax fläktar i badrummet och tvättstugan som nästan går 24/7 och Trygghetsvakten i krypgrund. Precis renoverade badrummet och upptäckte mögel. Blev bättre och bättre. Men ibland kan känna lite lukt i kläder som jag använder inte ofta

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.