Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Det är bara att spana i kundvagnar i första bästa mataffär så ser du direkt att det inte är hälsan som är i fokus.
Att Trumps landsmän är ännu osundare gör inte oss sundare.
Att dina ögon dras till kundvagnar med chips betyder inte att alla svenskars kundvagnar innehåller samma typ av varor.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Att dina ögon dras till kundvagnar med chips betyder inte att alla svenskars kundvagnar innehåller samma typ av varor.
Din chipsfixering, är din. Kladda inte den på mig. Jag tänkte istället på allt annat som folk köper till vardags.
Det är bara att titta!

Vad fick dig att ifrågasätta våra matvanor. Öm tå?

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vad fick dig att ifrågasätta våra matvanor.
Jaha, det var dina matvanor som speglades i dessa kundvagnar. Var har du läst att jag ifrågasatt era matvanor?

• Gilla
JuggeH och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Det är bara att spana i kundvagnar i första bästa mataffär så ser du direkt att det inte är hälsan som är i fokus.
Är det en statistiskt säkerställd mätmetod? 😉

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Är det en statistiskt säkerställd mätmetod? 😉
På inget sätt. 😁

Men statestiken talar sitt tydliga språk. Vi blir fetare och fetare.

K Kane skrev:
Källa på att "svenskar är kroniskt lata och feta, saknar insikt och ansvar för den egna hälsan" skulle vara intressant att ta del av.
Feta finns det statistik på, bara en sökning bort. https://www.folkhalsomyndigheten.se...-obesitas/statistik-om-overvikt-och-obesitas/

Lata finns det ingen statistik över men min erfarenhet säger att så ofta är fallet.

Edit: två gånger om året förundras jag över att folk står över en timme i kö för att slippa byta hjul själva på sin bil.

• Gilla
  • Älska
Festlund och 5 till
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
På inget sätt. 😁

Men statestiken talar sitt tydliga språk. Vi blir fetare och fetare.
Den fetaste av alla är Trump, McDonalds figur.
Men man ser efterföljare på svenska Wannabes som kör amerikanska bilar med flottiga fingrar som dryper av fett från pommes frites.

Övervikt är en klass fråga, lägre utbildning ju fetare är du.

Trump har ofta lyft fram sin utbildning vid Wharton som bevis på sin intelligens och affärskompetens. Det finns dock inga offentliga bevis för att han skulle ha avslutat sina studier med särskilda akademiska utmärkelser.

Det är därför han är så fet 😂

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Feta finns det statistik på, bara en sökning bort. [länk]

Lata finns det ingen statistik över men min erfarenhet säger att så ofta är fallet.

Edit: två gånger om året förundras jag över att folk står över en timme i kö för att slippa byta hjul själva på sin bil.
Så om 16% är feta så är alla svenskar det?

• Gilla
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
P
K Kane skrev:
Hur många därtill är överviktiga?

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Hur många därtill är överviktiga?
Det var inte ämnet för debatten. Läs inlägg #915 och diskussionen därefter.

P
K Kane skrev:
Det var inte ämnet för debatten. Läs inlägg #915 och diskussionen därefter.
Övervikt och fetma går hand i hand för den som som har förståelse för hur man blir fet..

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
K Kane skrev:
Jag rekommenderar att du läser länken så kanske du förstår problemet. Det räcker för många att vara "måttligt" överviktiga för att blodtrycket ska bli förhöjt och att de drabbas av diabetes typ 2. Istället för att ta tag i problemet och lösa grundorsaken så låter de medicinlistan växa.

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Den fetaste av alla är Trump, McDonalds figur.
Ronald McDonald är definitivt fetare än Trump.
D Danne824 skrev:
Men man ser efterföljare på svenska Wannabes som kör amerikanska bilar med flottiga fingrar som dryper av fett från pommes frites.
Numera är det mest gamla gubbar som kör Detroitjärn. Med ökande ålder följer ofta ökande vikt.
D Danne824 skrev:
Övervikt är en klass fråga, lägre utbildning ju fetare är du.
Ja. Men lågutbildade tvingas inte äta skräp. De gör det helt frivilligt.
D Danne824 skrev:
Trump har ofta lyft fram sin utbildning vid Wharton som bevis på sin intelligens och affärskompetens. Det finns dock inga offentliga bevis för att han skulle ha avslutat sina studier med särskilda akademiska utmärkelser.

Det är därför han är så fet 😂
Han är ju faktiskt inte så fet. I alla fall inte i närheten av Ronald McDonald.

Det här var ett av dina märkligare inlägg. Vad ville du förklara med detta i tråden om Trump?

D
Intet Intet skrev:
Ronald McDonald är definitivt fetare än Trump.

Numera är det mest gamla gubbar som kör Detroitjärn. Med ökande ålder följer ofta ökande vikt.

Ja. Men lågutbildade tvingas inte äta skräp. De gör det helt frivilligt.

Han är ju faktiskt inte så fet. I alla fall inte i närheten av Ronald McDonald.

Det här var ett av dina märkligare inlägg. Vad ville du förklara med detta i tråden om Trump?
Jag förstår att ironi och samhällskritik kan vara svårsmält för vissa, särskilt om man är mer bekväm med bokstavlig pommestuggning än symbolik.

Trump är inte bara en person, han är sinnebilden av ett imperium i förfall, övervikt, överkonsumtion och överdrivet självförtroende utan täckning.

Att det sedan rullar runt svenska efterapare i V8-byggen med ketchupfläckar på magen är bara en tragikomisk sidonot.

Men visst, om det svider kanske träffade jag rätt?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Jag förstår att ironi och samhällskritik kan vara svårsmält för vissa, särskilt om man är mer bekväm med bokstavlig pommestuggning än symbolik.

Trump är inte bara en person, han är sinnebilden av ett imperium i förfall, övervikt, överkonsumtion och överdrivet självförtroende utan täckning.

Att det sedan rullar runt svenska efterapare i V8-byggen med ketchupfläckar på magen är bara en tragikomisk sidonot.

Men visst, om det svider kanske träffade jag rätt?
Det här med ironi och samhällskritik kräver sin man för att bli det stilettstick i sidan på makten det är tänkt att vara.
Har man inte vad som krävs blir stiletten istället en bumerang och som jag ser det träffade den dig just nu i pannan. 🤢

• Haha
Carpetos och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.