- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Vet inte riktigt varför du svarade på mitt inlägg men antar att det har att göra med det sista stycket "att vi sitter och "ojjar oss" över vilken idiot Trump är osv"...P paralun skrev:Jo men nu blev då Trumpen vald till president samt fick även majoritet i både senaten samt reprresentanthuset vilket ger mycket stora friheter. Sen anledningen att det blev så här ju demokraternas katastrofval där man inte lyckades förnya sin politik, inte bytte ut "skröplige"Joe Biden i tid och Kamala Harris blev lätt att besegra.
Sen har det då kommit fram vem som är huvudideologen bland Trumpens rådgivare och det är då Stephen Miran vilket diskuterades kort igår.
[länk]
Sen gjorde Frankrikes president Macron ett mycket klokt uttalande igår om att frysa investeringar i USA och förhandla om saken. Volvo som exempel gick ju ut snabbt igår om att utöka sin produktion i USA.
[länk]
Så mycket viktigt är ju att EU har bra förhandlare och seriöst förhandlar isf att vi sitter och "ojjar oss" över vilken idiot Trumpen är osv.
Politiker, företagsledare och experter mfl får gärna göra sitt.
Du får gärna lägga fram hur viktigt det är att alla kan förhandla bra och civiliserat med Trump admin mm.
Jag däremot försöker lyfta medvetandet om hur korkade och farliga Trump & Co i själva verket är då jag tror att det finns många som fortfarande tror att Trump egentligen vill väl även om han har ett okonventionellt och något buffligt manér och att han är en smart affärsman som kan ställa saker och ting tillrätta...
Trump vs Biden/Harris - Svåret att säga vad som egentligen skulle vara värst. Nu har vi sett hur illa det blev med Trump, men det finns inget som säger att det hade blivit bättre med Harris. Det vi troligen kan vara överens om är. USA har +350 miljoner innevänare och det här var det bästa dom kunde skrapa ihop. Bara det visar att USA är ett skämt till demokrati.
Jo men det är en komplicerad fråga och det kanske finns de i Bryssel som menar att man inte ska förhandla varken om tullar eller Ukraina?S Sweetme skrev:Vet inte riktigt varför du svarade på mitt inlägg men antar att det har att göra med det sista stycket "att vi sitter och "ojjar oss" över vilken idiot Trump är osv"...
Politiker, företagsledare och experter mfl får gärna göra sitt.
Du får gärna lägga fram hur viktigt det är att alla kan förhandla bra och civiliserat med Trump admin mm.
Jag däremot försöker lyfta medvetandet om hur korkade och farliga Trump & Co i själva verket är då jag tror att det finns många som fortfarande tror att Trump egentligen vill väl även om han har ett okonventionellt och något buffligt manér och att han är en smart affärsman som kan ställa saker och ting tillrätta...
Sen hittar du massvis med mycket marknadsliberala åsikter som menar att det inte är något att förhandla om.
Men jag tror själv att det utvecklas mot ett riktigt "handelskrig" om man inte förhandlar seriöst om saken.
Angående Trumpen så förefaller han ha ett flertal mycket kompetenta rådgivare den här vändan fast då med mer extrema åsikter.
Uhmm. Kompetenta på vad, egentligen?P paralun skrev:
Frågar du de redan frälsta är säkert TV-prästen ytterligt kompetent på att bota mässling, magsjuka, blindhet och lågkonjunktur.
De flesta andra tvivlar.
Jo Stephen Miran är säkert kompetent, sen hela amerikanska megatechindustrin, osv....kashieda skrev:
Sen har det varit flera artiklar på temat "EU slår tillbaka men vi diskuterar gärna"😉
EU on Trump car tariffs: We’ll punch back but let’s talk too
https://www.politico.eu/article/eu-donald-trump-car-tariffs-punch-back-talk/
Har inte sett någon nyhet om det blev sammanbrott direkt i förhandlingarna eller?
Trump jobbar på samma sätt som Hillary Clinton och vid den svenska upphandlingen av sjöfartsverket helikoptrar. Det är så illa, menar du?H heimlaga skrev:
Det finns fler exempel på myndighetsmygel. Trump är inte ensam.
Ryssland är så vitt jag kan se ingen nära allierad. Att vilja få slut på ett meningslöst krig kan inte vara fel. Kanske för krigshetsare på internet men inte för de som dör.
Så regler gäller för alla ?Intet skrev:
Verkligheten är en helt annan. Där gäller regler för alla. Inte bara de du för stunden gillar.
Det är illa nog att EU funderar på att stjäla Rysslands pengar och signalerna det sänder till andra investerare med tveksam moral.
Skulle vi dessutom hindra internationell sjöfart lite på måfå vore det ännu ett försök till ekonomiskt självmord.
Ändå är över 100.000 krigsbrott utförda av Ryssland under sista 3 åren.
Får Ryssland något Straff för dessa barbariska handlingar där dom bombar sjukhus, skolor, mataffärer, tågstationer, lägenhets komplex & dödat, torterat & våldtagit 10.000 tals i Ukraina ?
Du pratar om tveksam moral, men verkar inte ens kunna stava till ordet du använder.
Sedan!
Varken Ukraina eller Israel har startat något krig, & som självständiga länder bör dom för hell..te har rätten att försvara sig själva!
Så, Volvo lade sig platt för Trump och avser flytta produktion till USA. Som skäl anger man att man har 20% av sin försäljning på den amerikanska marknaden.
Må så vara, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om ÖVRIGA marknader nu tar avstånd från Volvo så att man förlorar ännu mer!
Vi ser ju hur Tesla tappat för att konsumenterna röstar med plånboken när man är missnöjd med ledningen…
Må så vara, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om ÖVRIGA marknader nu tar avstånd från Volvo så att man förlorar ännu mer!
Vi ser ju hur Tesla tappat för att konsumenterna röstar med plånboken när man är missnöjd med ledningen…
Oj. Det var en from förhoppning. De flesta jag känner skiter fullständigt I såväl Tesla, Ukrainakriget och Trump. De sköter om sitt och så länge det rullar på i åtminstone något som kan liknas vid det gamla invanda, så lyfter de inte ett finger.B b8q skrev:Så, Volvo lade sig platt för Trump och avser flytta produktion till USA. Som skäl anger man att man har 20% av sin försäljning på den amerikanska marknaden.
Fransmännen däremot. Jag undrar om de stillasittande accepterar LePens öde?
Så det är okey enligt dig att invadera ett annat land, med anledningen att man "agerar i självförsvar"?Intet skrev:
Fast landet som blir invaderat inte gjort någonting alls, som skapat skada för landet som "agerar i självförsvar"?
Och du menar också att just Lavrov´s ord är sanningen?
Men inte Zelenskys eller Macron eller Stoltenbergs eller någon av dom 1000-tals andra?
Nej. Stäng av fantasin och kyl ner känslorna. Läs sedan en gång till så kan du själv svara på dina egna frågor.J jawen skrev:Så det är okey enligt dig att invadera ett annat land, med anledningen att man "agerar i självförsvar"?
Fast landet som blir invaderat inte gjort någonting alls, som skapat skada för landet som "agerar i självförsvar"?
Och du menar också att just Lavrov´s ord är sanningen?
Men inte Zelenskys eller Macron eller Stoltenbergs eller någon av dom 1000-tals andra?