Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Skribenten @kashieda håller på att skratta ihäl ser jag i mailen.

Oklart vad han skrattar år? "broken dreams" ?

P paralun skrev:
Skribenten @kashieda håller på att skratta ihäl ser jag i mailen.

Oklart vad han skrattar år? "broken dreams" ?
Att du låtsas tro på vad du skriver, det är ju skrattretande.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Att du låtsas tro på vad du skriver, det är ju skrattretande.
Jo dito...enbart skattretande att man inte kan inse faktum.

P paralun skrev:
Inte alls och både Starmer och Macron har en förmåga att kunna diskutera utan "politiska skyttegravar".

EU är ju "by-passat" så slipper man tjafsa med Svarte-Petter/Orban och andra som grävt ner sig i en "politisk skyttegrav".

Sen är ju England inte ens medlem längre i EU.....så Starmer har en "fri roll" och USA och England kommer alltid att vara "bröder" oavsett vad som händer, oskiljaktiga.
Jag menade inte EU, utan det fria Europa.

K karlmb skrev:
Jag menade inte EU, utan det fria Europa.
Jo och? Det tar ju sin tid att tjafsa med Orban och Slovenien om Ryssland plus skyttegravsgrävare i Europa

Mycket bra av Starmer/Macron att bypassa den hör "skiten".

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Men vad är Trumps mästerliga plan?

Är det att agera så slumpmässigt att ingen vet vad som händer.
Du kan ha mer rätt än du tror. 😀 Att göra sin motpart osäker kan ha sina fördelar. Dessutom kan man göra lite som man vill fram och tillbaka, hänvisandes i efterhand till sin strategi.
Putin sade själv att han ville att Biden skulle vinna valet, för till skillnad mot Trump var han helt förutsägbar.

Intet Intet skrev:
Du kan ha mer rätt än du tror. 😀 Att göra sin motpart osäker kan ha sina fördelar. Dessutom kan man göra lite som man vill fram och tillbaka, hänvisandes i efterhand till sin strategi.
Putin sade själv att han ville att Biden skulle vinna valet, för till skillnad mot Trump var han helt förutsägbar.
Det går ju dessutom att tolka hur fan man vill i efterhand.

Dgbiuy grtkj jkhfddr ǰjygf jjjv dsetr cf jk fdwrgvvbj.

Fråga mig om ett år vad jag förutspådde, så ser vi om jag hade rätt.

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:

Precis så menar jag.

Intet Intet skrev:
Njau nu spekulerar du igen! Men att Biden skulle förlora valet var ju ingen överasknig.

P paralun skrev:
Njau nu spekulerar du igen! Men att Biden skulle förlora valet var ju ingen överasknig.
Nej. Bättre källa än Putin själv, är svårt att finna. Det uttalandet kom före Bidens totala kollaps och avhopp.
Det har däremot väldigt lite att göra med Putins uppfattning att det är bättre med en förutsägbar fiende än en labil Trump till halvkompis. Vilket är ganska logiskt när man planerar för framtiden. Eller hur?

Överlag består naturligtvis hela denna tråd av spekulationer.

kashieda kashieda skrev:

Nu vet vi hur Trump kommer med sina utspel!
Han skriver precis så där i ChatGPT och frågar, svaret han får är det han sedan framför i nästa briefing inför journalisterna,
Hemligheten är röjd!

• Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo och? Det tar ju sin tid att tjafsa med Orban och Slovenien om Ryssland plus skyttegravsgrävare i Europa

Mycket bra av Starmer/Macron att bypassa den hör "skiten".
De är inte del av fria Europa. Så det krävs en ny konstellation utan skräpet. Mkt tid har förlorats på Orbann och Fico.
Nu verkar de fått lite interna problem..

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
De är inte del av fria Europa. Så det krävs en ny konstellation utan skräpet. Mkt tid har förlorats på Orbann och Fico.
Nu verkar de fått lite interna problem..
Jovisst går det framåt men drottning von der leyen, Orban, Fico och Kallas är ju rent patetiska.
Tjafsa med Orban och Fico är ju mediokert.

Jag tror på en uppgörelse, "rysstroll" som jag är vi i vissa kretsar,

• Gilla
  • Haha
videopac och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jovisst går det framåt men drottning von der leyen, Orban, Fico och Kallas är ju rent patetiska.
Tjafsa med Orban och Fico är ju mediokert.

Jag tror på en uppgörelse, "rysstroll" som jag är vi i vissa kretsar,
Tala om att vara polariserande.

Jag har fått intrycket av att du tycker att den fria delen av Europa behöver en ny ledare i och med ditt hyllande av ledarna i UK och Frankrike. Det är ju precis vad Kallas sa för ungefär 1 månad sen.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jag tror på en uppgörelse
Stora delar av Europa minns dock fortfarande hur bra det gick förra gången man gjorde en uppgörelse med en despotisk auktoritär statschef. Fråga Neville Chamberlain…

• Gilla
TommyC och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.