- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej sanktionerna har en mycket stor betydelse! Sen som jag själv attackerats så har då Kina en mycket stor betydelse med att pumpa in pengar till Ryssland och att kriget fortsätter.Intet skrev:
Jag tror att sanktionernas betydelse förstoras så in i vassen av våra politiker, för att de som vanligt, vill skaffa sig lättförtjänta poäng. Våra kostnader för dem, nämner de däremot inte med ett knyst. Undrar varför 🤮?
Men men, igen. Din gissning behöver inte vara sämre än min.
"Que sera sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera sera
What will be, will be"
Jag tror man får ihop det här eländet!
Du följer ditt ryska manus. Enligt information som läcker ut inifrån Ryssland håller ekonomin sakta men säkert på att krascha där. På grund av tre samverkande orsaker. Sanktionerna, krigsansträngningen, och oligarkernas systematiska utsugning av det egna landet.Intet skrev:
Jag tror att sanktionernas betydelse förstoras så in i vassen av våra politiker, för att de som vanligt, vill skaffa sig lättförtjänta poäng. Våra kostnader för dem, nämner de däremot inte med ett knyst. Undrar varför 🤮?
Men men, igen. Din gissning behöver inte vara sämre än min.
"Que sera sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera sera
What will be, will be"
Vanligt folks och vanliga företags lån har för närvarande räntor mellan 30 och 40% när den ryska centralbanken desperat försöker hindra rubeln från att krascha genom att höja styrräntorna.
Varför sprider du sånt där?P paralun skrev:
Om du skulle ta reda på fakta skulle du veta att Ryssland redan nu har brutit den partiella vapenvilan som man kom överens om i förra veckan samt att Ryssland förbereder en storoffensiv till sommaren.
Folkmord är inte fred!
Vet inte hur många gånger jag sett den där och varje gång får jag rysningar av välbehag, inte minst på att se reaktionerna från gubbarna i Led Zeppelin.P paralun skrev:
Och Mark Knopfler med Brothers in arms likadant, helt underbara låtar och en flashback till yngre dar.
Detta håller jag med om.P paralun skrev:
Absolut, detta håller jag med dig helt om.P paralun skrev:
Vi vet förstås inte när detta händer. I år, eller om ett par.
Problemet är dock att Trump inte är den långsiktiga typen direkt. Har vi tur, inser han att Ryssland skiter i vad han säger, då det bara är handling de bryr sig om. Vill vi få ett slut på detta snabbare är det ännu kraftigare sanktioner och mer militär press som gäller.
Jo men det finns ju en stor trovärdighet med Starmer/Macrons anstängningar. att man lyckas balansera Trumpens plan.L Lilllen skrev:Detta håller jag med om.
Absolut, detta håller jag med dig helt om.
Vi vet förstås inte när detta händer. I år, eller om ett par.
Problemet är dock att Trump inte är den långsiktiga typen direkt. Har vi tur, inser han att Ryssland skiter i vad han säger, då det bara är handling de bryr sig om. Vill vi få ett slut på detta snabbare är det ännu kraftigare sanktioner och mer militär press som gäller.
Vad tror du att Trumps plan är, baserat på vad som hänt hittills?
"Jodu, Vladimir, innan vi börjar förhandla ska du veta att jag tycker det är ok att du får allt du vill ha och lite till. Sååå... ska vi kompromissa lite?"
"Jodu, Vladimir, innan vi börjar förhandla ska du veta att jag tycker det är ok att du får allt du vill ha och lite till. Sååå... ska vi kompromissa lite?"
Jo mycket uppenbarligen så handlar ju det hela om kompromisser som det oftast är med fredsförhandlingar utan någpn vinnare.kashieda skrev:
Sen är det ju inte vi som ska bedöma om kompromisserna är ok utan det är helt upp till krigande parter.
Att offra Krim ser jag som helt legitimt och en väg framåt.
Risken är väl att det snarare har varit:kashieda skrev:
Tjena Putte, vi ska ju snart börja ”förhandla” som du vet. Kriget kostar ju en slant för er. Appropå pengar, du har väl uppmärksammat att jag startat ett mycket bra verktyg för mu.. harkel, startat min egen Trump-coin?
Jo helt rätt och man kallar det "Trump-dance" därute.L Lilllen skrev:
https://www.politico.eu/article/ukraine-russia-peace-dance-cease-fire-donald-trump-united-states/
Men jag är mer övertygad om att Starmer/Macron kan lyckas att få slut på skiten.
Är det inte vettigare att ha kvar något att förhandla med till efter förhandlingarna har börjat?P paralun skrev:
Men om vi istället skulle förhandla om priset på min tjugoåriga Chrysler som jag säljer och du vill köpa. Jag kommer att få lite eller mer troligt, ingen framgång ifall jag börjar förhandladet genom att kräva nypris plus inflation. Lika dåligt går det för dig om du kräver att få den gratis. Därför sätter jag ett pris på 60.000.kr. För att ha lite prutmån. Du gör detsamma och säger 30.000kr. Först efter det startar det egentliga förhandlandet där vi kommer överens om ett pris däremellan beroende på en mängd faktorer.kashieda skrev:
Enligt min gissning har Trump gjort samma kalkyl när han inledde samtalen med Putin.
Att Trump istället skulle göra som jag fruktar att många här skulle tyckt. Dvs, ha som utgångspunkt att all mark skall lämnas tillbaka och förhandla utifrån det, hade inte lett någonstans.
Därför måste allt förhandlade utgå från något båda parter kan se som en utgångspunkt.
Allt annat är dödsdömt på förhand och används därför av de som inget avtal vill ha.