Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P paralun skrev:
Jo dito...enbart skattretande att man inte kan inse faktum.
Faktum?

Du skulle inte känna igen fakta om de bet dig i arschlet.

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Stora delar av Europa minns dock fortfarande hur bra det gick förra gången man gjorde en uppgörelse med en despotisk auktoritär statschef. Fråga Neville Chamberlain…
Vi minns också mycket väl hur det gick när Tyskland rustade upp de senaste gångerna. Extra oroande borde det vara, för de av er som ständigt hänvisar till historien, för att få era tvärsäkra framtidsgissningar att framstå som sanningar.😁

• Gilla
videopac
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Faktum?

Du skulle inte känna igen fakta om de bet dig i arschlet.
Du vågar ta dig fram.... stort framsteg Isf att fjanta i bakrgunden..

Vad menar du med framsteg, Sveriges jordbruk kan ju rankas i första ledet med lysande exempel

P paralun skrev:
Du vågar ta dig fram.... stort framsteg Isf att fjanta i bakrgunden..

Vad menar du med framsteg, Sveriges jordbruk kan ju rankas i första ledet med lysande exempel
Förlåt, har du börjat gå i polemik med dig själv så här på lördagskvällen?

kashieda kashieda skrev:
Förstår inte heller. Vad har svenskt jordbruk med ämnet (Trump 😀) att göra?

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vi minns också mycket väl hur det gick när Tyskland rustade upp de senaste gångerna. Extra oroande borde det vara, för de av er som ständigt hänvisar till historien, för att få era tvärsäkra framtidsgissningar att framstå som sanningar.😁
Är det nu du ska börja svamla om neo-nazister i Kiev?

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Är det nu du ska börja svamla om neo-nazister i Kiev?
Kan du bevisa att det inte finns några "neonazister (sammansatt ord) i Kiev? Eller är ditt inlägg bara ett resultat av ett tomt uppblåst ego, trängtandes efter bekräftelse. Som en mycket blek kopia av Trump?

Redigerat:
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jo dito..... är verkligheten jobbig för dig?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Kan du bevisa att det inte finns några "neonazister (sammansatt ord) i Kiev? Eller är ditt inlägg bara ett resultat av ett tomt uppblåst ego, trängtandes efter bekräftelse. Som en mycket blek kopia av Trump?
Det finns massa nazister i Moskva.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Absolut, håller med om att båda vill få ett slut. Problemet är bara att Ryssland för detta har samma utgångspunkt som i början av kriget, dvs bl.a. att Krim samt de fyra områdena Donetsk, Luhansk, Cherson och Zaporizjzja i sin helhet ska tillhöra dem, även de områden de aldrig ens har varit i närheten av med sin militär. Så, Ukraina ska bl.a. skänka hela staden Zaporizjzja med 700000 invånare till Ryssland. Detta är förstås inte rimligt på något vis.
Möjligen hade Ryssland kunnat pressas till något som hade varit lite mera rimligt, men då den eminenta fredsförhandlaren Trump, redan innan förhandlingarna startade, gav bort alla de starkaste korten så har Putin nu börjat vädra morgonluft. Sker förhandlingar utifrån att Ukraina som ju dessutom är de angripna, ska stå för alla eftergifter, så blir det förstås ingen fred. Så jag skulle hävda att länderna idag står mycket längre ifrån fred, än innan Trump kom till makten.
Jo men nu är jag säker på att Ryssland har en mycket stor press på sig att acceptera en fred och utmaningen är ju precis de områden du nämner mycket klarsynt.

Jag tror man ligger närmare en fred eftersom lidandet är stort.

"Köttkvarnen" maler ju på dag efter dag...
https://liveuamap.com/

K karlmb skrev:
Det finns massa nazister i Moskva.
Säg mig. Vad har mängden Nazister i dagens Moskva att göra med Tysklands upprustning inför första och andra världskriget? För det var ju det inlägget du flippade ut över, handlade om. Eller, var det det bara ditt innehållslösa, uppblåsta ego på jakt efter berättigande som fick dig att avvika från ämnet ännu en gång?😁

• Gilla
  • Haha
videopac och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Säg mig. Vad har mängden Nazister i dagens Moskva att göra med Tysklands upprustning inför första och andra världskriget? För det var ju det inlägget du flippade ut över, handlade om. Eller, var det det bara ditt innehållslösa, uppblåsta ego på jakt efter berättigande som fick dig att avvika från ämnet ännu en gång?😁
Jo nu tror jag .mängden av nazister är en myckat sekundär fråga!

Mer viktigt är nog vad Ukrainas oligarker har för åsikt,

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nu är jag säker på att Ryssland har en mycket stor press på sig att acceptera en fred och utmaningen är ju precis de områden du nämner mycket klarsynt.

Jag tror man ligger närmare en fred eftersom lidandet är stort.

"Köttkvarnen" maler ju på dag efter dag...
[länk]
Nja. Varför tror du det? Trump ligger lågt medans Europa inte vet vad de skall göra. Gissar att en stigande oro bland européerna över vad de är på väg att ge sig in i, saktar ner processen. Vill det sig väl/illa kommer en regäl lågkonjunkturen och ställer till det/räddar situationen.
Men någon mycket stor press tror jag inte Ryssarna känner.
Men men. Det är min senaste gissning i den stora gissningstråden.

Intet Intet skrev:
Nja. Varför tror du det? Trump ligger lågt medans Europa inte vet vad de skall göra. Gissar att en stigande oro bland européerna över vad de är på väg att ge sig in i, saktar ner processen. Vill det sig väl/illa kommer en regäl lågkonjunkturen och ställer till det/räddar situationen.
Men någon mycket stor press tror jag inte Ryssarna känner.
Men men. Det är min senaste gissning i den stora gissningstråden.
Jo Ryssland är i en mycket stor press pga alla sanktioner. Det är sannolikt ohållbart i det långa loppet att det håller utan stort missnöje i Ryssland.

Putin måste sannolikt gå med på en uppgörelse inkl kompromisser.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo Ryssland är i en mycket stor press pga alla sanktioner. Det är sannolikt ohållbart i det långa loppet att det håller utan stort missnöje i Ryssland.

Putin måste sannolikt gå med på en uppgörelse inkl kompromisser.
Jag tror att sanktionernas betydelse förstoras så in i vassen av våra politiker, för att de som vanligt, vill skaffa sig lättförtjänta poäng. Våra kostnader för dem, nämner de däremot inte med ett knyst. Undrar varför 🤮?

Men men, igen. Din gissning behöver inte vara sämre än min.

"Que sera sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera sera
What will be, will be"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.