Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Att man tycker Harris skulle varit ett sämre alternativ låter för mig helt ofattbart.

• Gilla
  • Älska
Bhp863 och 14 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Brukar han verkligen vara tyst och lugn då?
Är det inte risk för att han kliver iväg och ska ta på dem på olämpliga ställen och yttra olämpliga meningar?
Men de kommer inte att krångla. Och då kan vuxna i rummet förhandla utan trams.

Redigerat:
P paralun skrev:
Jo men det var ju i en lägre instans och högsta domstolen har ingen jury.

5-4 röstade de

[länk]
Tja, jag får väl erkänna att jag inte riktigt satt mig in i vad som händer var, men att det klingar inge bra att Elon vill avskeda domare.

Redan under förra perioden såg Trump till att tillsätta så många domare han kunde, gärna yngre republikanska med rätta värderingarna, så de kan sitta länge.
How Trump compares with other recent presidents in appointing federal judges
By John Gramlich

Donald Trump leaves the White House having appointed more than 200 judges to the federal bench, including nearly as many powerful federal appeals court judges in four years as Barack Obama appointed in eight.
Jag förvånas över att rättvisan är så politisk i USA.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Kan vara värt att lyssna lite på Bill Browder om man lyssnat på lita amerikanska källor.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Boilerplate4U
blackarrow blackarrow skrev:
Kan vara värt att lyssna lite på Bill Browder om man lyssnat på lita amerikanska källor.

[media]
Ja, Bill Browder har personligen en minst sagt gedigen erfarenhet av korruptionen i Ryssland. Det finns många bra podcasts med honom på Spotify.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
D
Dan1891 Dan1891 skrev:
Att man tycker Harris skulle varit ett sämre alternativ låter för mig helt ofattbart.
Jag förstår din fråga, själv tycker jag att Trump passar bättre i en dokusåpa än som president för en just nu ledande ekonomiska landet internationellt.

Harris skulle troligtvis varit en bättre president för den globala omvärlden, i alla avseenden tex ekonomiskt och för stabilitet.

Tyvärr får inte omvärlden rösta i det amerikanska valet.

Så man måste titta på det socioekonomiska i USA ca 47% av väljarna består av vita utan någon direkt utbildning.
Då är inte de olika etniska grupperna inräknade, som tex de som kommer från Sydamerika.

Dvs de vet inte vad Europa, Asien, Rysslan osv är eller var det ligger.

Så vad jag läst mig till är Trumps väljarbas

"Arbetarklass", särskilt vita utan någon direkt utbildning, inget fel med det men man ska inte jämföra allmänkunskapen hos en amerikansk arbetarklass med en tex svensk. En svensk är som en doktorand i jämförelser.

Landsbygdsbor och småstadsväljare som inte ens har besökt grannstaden.

Evangeliska kristna och konservativa väljare som finner Trump,s mässande som en trovärdig pastor.

Småföretagare och höginkomsttagare som gillar låga skatter tex E. Musk som vill ha några miljarder dollar till.

Vissa latinos (särskilt i Florida och Texas) som troligen tröttnat på att deras etniska grupper pekas ut som kriminella.

Så kort Harris hade inte en chans, hon hade två saker emot sig liberal och dessutom kvinna.

Det sistnämnda är en skam och inte något man ska tolerera av ett land som USA, men tyvärr är USA ett väldigt i det hänseendet väldigt konservativa.

Jag hoppas att resten av västvärlden lärt sig och att vi jobbar på att frigöra oss från beroendet av USA.

Som någon bättre vetande sa på nyheterna idag,
USA har ägnat 80 år på att bygga sitt varumärke och sedan raderat på några månader.
Det kommer att ta minst en generation innan detta svek mot Europa kan läka.

• Gilla
  • Ledsen
BirgitS och 8 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Tja, jag får väl erkänna att jag inte riktigt satt mig in i vad som händer var, men att det klingar inge bra att Elon vill avskeda domare.

Redan under förra perioden såg Trump till att tillsätta så många domare han kunde, gärna yngre republikanska med rätta värderingarna, så de kan sitta länge.

Jag förvånas över att rättvisan är så politisk i USA.
Jo men med högsta domstolen är det så här

"Den består av nio domare som utnämns på livstid av USA:s president, men en majoritet av senatens ledamöter måste godkänna (engelska: advise and consent) utnämningarna för att den nominerade kan tillträda ämbetet.[3]

https://sv.wikipedia.org/wiki/USA:s_högsta_domstol

D Danne824 skrev:
Det kommer att ta minst en generation innan detta svek mot Europa kan läka.
Vilket svek?

Intet Intet skrev:
Vilket svek?
Alliansen med din arbetsgivare!

• Gilla
Bhp863 och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Alliansen med din arbetsgivare!
Vilken av dom? Putte, Svenska staten eller min privata arbetsgivare?

Intet Intet skrev:
Vilken av dom? Putte, Svenska staten eller min privata arbetsgivare?
Putler.

K karlmb skrev:
Putler.
Ingen jag känner med det namnet. 😀

För er som är konspiratoriskt lagda kan jag meddela att ni/vi är övervakade och inpejlade samt att allt som överförts elektroniskt via datorer och smartfåns under dagen är loggat, inspelat och nu analyseras på CIA.
Jag är helt säker på att målet med denna mission är ByggaHus Forums medlemmar för att kolla lojaliteten eller bristen på gentemot Trump/Vance.
Beviset har ni här, skärmdump nyss.

Flygplansspår på en karta över Sverige, där ett NATO-flyg (MMF22) cirkulerar över ett område, visas på FlightRadar24.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Håll i hatten, min är utbytt mot hjälm, mitt gamla moped-vurpollon.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
För er som är konspiratoriskt lagda kan jag meddela att ni/vi är övervakade och inpejlade samt att allt som överförts elektroniskt via datorer och smartfåns under dagen är loggat, inspelat och nu analyseras på CIA.
Jag är helt säker på att målet med denna mission är ByggaHus Forums medlemmar för att kolla lojaliteten eller bristen på gentemot Trump/Vance.

[bild]
Jo kollade och det är ett NATO-plan registrerat i Holland.

Åker hem just nu

https://www.flightradar24.com/MMF22/395c7f75

mikethebik mikethebik skrev:

[bild]
Alla som skrivit i den här tråden kan ju glömma att få besöksvisum i USA... :D

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.