Status
Inte öppen för fler kommentarer.
B b8q skrev:
Kanske inte bojkottar, men Kina kanske inte vågar sig på något (som att t.ex invadera Taiwan) om de vet att USA har Ryssland på sin sida.
Å andra sidan kan jag mycket väl tänka mig att Trump låter Kina ta Taiwan om han i sin tur får fria händer i andra världsdelar…
Med tanke på Taiwans dominans inom tillverkning av microchip så skulle det vara riktigt dåligt för USA (och resten av världen) om Kina invaderade...

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Vad händer i Ukrainafrågan? Värre än vad man kunde förutse innan presidentvalet. Jag blir så ledsen.😒
Ja, man blir bara less!

• Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
Man undrar lite hur många av Trumps alla far-right supporters som nu börjar känna sig lite obekväma med att börja bonda med Ryssland?

• Gilla
Ulltand och 6 till
  • Laddar…
Kan inte EU skapa en ekonomiskt och militär union med Kina och Japan? Hellre kineser än amerikaner om vi måste välja.

Sen kan vi prata med Mr. President igen om världsordningen…

• Gilla
  • Haha
returen och 5 till
  • Laddar…
RoTe
K Kane skrev:
Till skillnad från Ryssland eller vad?
Skrev jag det?

Detta blir bakgrundsbilden på alla sociala medier & forum just nu.
Blå-gul bild med orden "We Stand With Ukraine" och Ukrainas statsvapen i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

EDIT: "RAGE" donerade dessutom 500spänn var till https://www.drones2ukraine.se/ samt https://u24.gov.ua/

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Mange_64 och 21 till
  • Laddar…
RoTe
M MrDizzy skrev:
Detta blir bakgrundsbilden på alla sociala medier & forum just nu.
[bild]

EDIT: "RAGE" donerade dessutom 500spänn var till [länk] samt [länk]
Ja ändra bakgrundsbild är ungefär det gemene man orkar göra, "jag stödjer den aktuella kampen!"

• Arg
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Jag tror vi alla kan bidra till en positiv utveckling bara genom att aktivt och varaktigt avstå från amerikanska produkter och varumärken.

Ja, jag vet att det är knepigt, men många bäckar små...

• Gilla
  • Haha
returen och 3 till
  • Laddar…
RoTe
H Harald Blåtumme skrev:
Jag tror vi alla kan bidra till en positiv utveckling bara genom att aktivt och varaktigt avstå från amerikanska produkter och varumärken.

Ja, jag vet att det är knepigt, men många bäckar små...
Ok så allt från USA och Ryssland är förbjudet men kommunistKina är jättebra?

• Gilla
  • Arg
returen och 2 till
  • Laddar…
Var och en får avgöra varifrån man väljer att köpa sina prylar. Som sagt, inte enkelt i synnerhet inte vad gäller teknik.

Men för egen/vår del: vi är extremt ointresserade av att gynna amerikanska produkter idag. Gör aktiva val där det är möjligt.

• Gilla
  • Haha
Peter787 och 8 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ok så allt från USA och Ryssland är förbjudet men kommunistKina är jättebra?
Det är lika ogenomtänkt som när 68-vänstern föraktade Francos högerdiktatur och USA-imperialismen över allt annat, samtidigt som de rökte Marlboro och drack Spanskt rödvin på vägen till sympatimöten i Östtyskland.

• Gilla
  • Haha
gufor02 och 7 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Var och en får avgöra varifrån man väljer att köpa sina prylar. Som sagt, inte enkelt i synnerhet inte vad gäller teknik.

Men för egen/vår del: vi är extremt ointresserade av att gynna amerikanska produkter idag. Gör aktiva val där det är möjligt.
Jag funderade en stund -vad tillverkas i USA? Inte är det mycket i alla fall 😀.
Harley Davidson, krigsmateriel, bilar och så mycket mer än det kommer jag inte på. Så för egen del blir det ingen större uppoffring. Kina däremot😱. Då är det pragmatiskt att helt bortse från den ene diktatorn och istället fixera sig vid den andre.

• Gilla
Bumbibär112 och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Skrev jag det?
Lite intressant är ju att du valde att skriva bara "Ryssland" men "korrupta Ukraina"...

Jag tror att det är få personer som betvivlar vilket av länderna som är mest korrupt!

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Peter787 och 28 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag funderade en stund -vad tillverkas i USA? Inte är det mycket i alla fall 😀.
Harley Davidson, krigsmateriel, bilar och så mycket mer än det kommer jag inte på. Så för egen del blir det ingen större uppoffring. Kina däremot😱. Då är det pragmatiskt att helt bortse från den ene diktatorn och istället fixera sig vid den andre.
Det vi skulle behöva bojkotta är väl Microsoft, Google, Apple, Meta, ChatGPT osv… Inte jätteenkelt, men vi borde kanske börja någonstans.
Då är väl Tesla och X viktigast och mest rimligt.

• Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
BigR
Vi får börja med att kräva att våra myndigheter loggar ut från amerikanska plattformar innan gangsterstyret vänder vår information mot oss.

• Gilla
  • Haha
Peter787 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.