84 767 läst ·
2 237 svar
85k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja. Men bättra än förväntat.A Argastesnickaren skrev:
Ja. Högmod fördröjer det oundvikliga slutet.A Argastesnickaren skrev:
Ja.A Argastesnickaren skrev:
Bra. På grund av deras överlägsenhet i resurser.A Argastesnickaren skrev:
Som sagt. Ja.A Argastesnickaren skrev:
Plus en och annan militär och kanon. Annars skulle inte Zelenskyj vilja ha fred.A Argastesnickaren skrev:
Hjältar och hjältar. I krig är de få. De flesta har bara en sak i huvudet. Att överleva.A Argastesnickaren skrev:
Inte heller du, har gjort militärtjänstgöring, anar jag?
Redigerat:
Nej jag har aldrig låst exakt vilket område mer än att Krim är helig mark för många ryssar sen att det är ryskspråkiga områden som nu ockuperats.Fairlane skrev:
Inte särskilt lång och utförlig artikel. Helt ok artikel, som tydligt skriver att Ryssland kräver alla 5 regionerna, trots att du under lång tid påstått att de kommer få Krim och Donetsk bara
Ja, du har själv gett en artikel som stödjer det jag säger och emot det du säger. Du kanske kan hitta en enda som stödjer din tes om endast Krim och Donetsk? Gör du det så ska du få massor som talar emot.
30 dagars vapenvila och mineraler är man överens om och bollen ligger nu hos Putin
https://edition.cnn.com/2025/03/11/world/ukraine-us-talks-saudi-arabia-intl/index.html
Det går framåt!
Och vilken precident har anställt nejsägare. Namn på en, räcker.BirgitS skrev:
Fåfängan är ett problem bland populasen och ett gigantisk problem bland statsledare.
Byggveteran
· 2 675 inlägg
Zelenskyi har väl alltid velat ha fred eller du menar att det är han som ville ha krig???Intet skrev:
Ja. Men bättra än förväntat.
Ja. Högmod fördröjer det oundvikliga slutet.
Ja.
Bra. På grund av deras överlägsenhet i resurser.
Som sagt. Ja.
Plus en och annan militär och kanon. Annars skulle inte Zelenskyj vilja ha fred.
Hjältar och hjältar. I krig är de få. De flesta har bara en sak i huvudet. Att överleva.
Inte heller du, har gjort militärtjänstgöring, anar jag?
Byggveteran
· 2 675 inlägg
Plötsligt intresserad av fred?Intet skrev:
Är du allvarlig ?
Lilla Ukraina med 1/3 dels befolkning & 1/3 dels vapen/artilläripjäser 1/25 dels stridsflyg 1/100 dels flotta, endast förlorat 20% av sitt land.... på 3 år!
Och Ryssland har förbrukat ca 80% av alla pansarfordon samt stridsvagnar, på dessa 20%!
Med VAD ska Ryssland erövra Ukraina ?
Spritflaskor & olja eller?
Det är Putin som ALDRIG velat ha dialoger om fred, men har fått problem att smita undan nu med USA & 50% av världen som iakttar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 179 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 179 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 179 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 179 inlägg
Hmm, kanske för att frun väntar hemma med kaveln i beredskap om han inte ger sig av hemåt nu, eller chefen blir förbannad därför att han gör en dålig kundpresentation förmiddagen därpå om han inte har sovit tillräckligt.Intet skrev:
Han och frun ovan kan bytas ut mot något annat kön om så önskas.
Som sagt, det finns många möjliga anledningar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 926 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 926 inlägg
Nåja....P paralun skrev:
Se nedan
Du fick då frågan "Glömde du bort Luhansk, Cherson och Zaporizzja?" men som vanligt kom det ett svar på något helt annat...P paralun skrev:
Inte ett ord om Luhansk, Cherson och Zaporizzia i ditt svar nedan..
P paralun skrev:Jo och gränserna ser man ju enkelt på Liveuamap men jag vet inte vad som anses som säkra gränslinjer att skydda, det behövs säkert utländsk trupp för att bevaka en gränslinje efter fred.
[länk]
Sen tillät man då Ryssland att "bo in sig" redan 2014 med annekteringen av Krim
Sen har ju Ukraina ett plus att man fortfarande tappert håller Kursk.
Men jag tror det måste bli ett pris för Ukraina.
Ja, och vi får väl se vad de säger, hittills har de ju varit tydliga med att målen för "specialoperationen" kvarstår, men nu har man ju öppnat för att kunna avsluta kriget om de får allt de begär...P paralun skrev:
Jag väntar nog med att ropa hej till Ryssland accepterat. Än då länge är det inte ett enda litet steg framåt enligt mig.P paralun skrev:
Kort så är det ju Putin som har bollen och vilka villkor han kan tänka sig.Fairlane skrev:
Nåja....
Se nedan
Du fick då frågan "Glömde du bort Luhansk, Cherson och Zaporizzja?" men som vanligt kom det ett svar på något helt annat...
Inte ett ord om Luhansk, Cherson och Zaporizzia i ditt svar nedan..
Ja, och vi får väl se vad de säger, hittills har de ju varit tydliga med att målen för "specialoperationen" kvarstår, men nu har man ju öppnat för att kunna avsluta kriget om de får allt de begär...
Jag väntar nog med att ropa hej till Ryssland accepterat. Än då länge är det inte ett enda litet steg framåt enligt mig.
Om det ska man då förhandla igen.
Sen har man mycket sannolikt diskuterat det här i Paris och hur man kan sätta upp en säkerhetsstyrka samt tänkbara eller otänkbara nya gränser.
Framåt går det!
Hur står det egentligen till med din bildningsnivå?Intet skrev:
Först säger du att du inte följer nyheterna, men nu påstår du dig ha koll via "internet".
Ska vi gissa på att det betyder några suspekta X-inlägg, Facebook-grupper och MAGA-flöden där verkligheten alltid tycks vinklas till Rysslands fördel?
Om du nu är så säker på att Kursk-linjen ”snart faller” och att Zelenskyj plötsligt blivit fredsvän, vore det intressant att veta vilka skumma hörn av internet du hämtar din information ifrån.
Kanske vi kan jämföra med verkligheten?