Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K Krille4 skrev:
Håller helt med dig - med lite skrämselpropaganda kan man få lättlurade personer att t o m sprida Rysslands propaganda.

/Krille
Självklart. Likadant är det med de lättlurade som t o m sprider Ukrainas propaganda. Eller tror att Israel försvarar sig genom att döda 50.000 kvinnor och barn. Eller att Stefan löven, inte såg det komma. Eller ...
Propaganda, reklam, information. Kärt barn har många namn. Det räcker att jag ser Pontus Gårdinger, så tänker jag på mjäll.😀
Den som påstår sig vara propagandaresistent, är den mest lättlurade.

P paralun skrev:
CNN och Trumpen tål då inte varandra)
Det är inte så konstigt att Trump/Vance inte gillar CNN. Fox är Republikarnernas partiorgan och CNN är demokraternas. Boom like that.

blackarrow blackarrow skrev:
Mot det europeisk-ukrainska förslaget stod ett ursprungligt amerikanskt resolutionsförslag som inte pekar ut Ryssland som ansvarigt för invasionskriget.

På måndagen hölls också ett möte i säkerhetsrådet där det amerikanska resolutionsförslaget röstades igenom. Även här försökte flera europeiska länder att göra tillägg om Rysslands fullskaliga invasion och Ukrainas territoriella integritet men USA:s resolutionsförslag antogs med röstsiffrorna 10 för, 0 emot och fem nedlagda röster.”
Man kan undra varför GB och Frankrike inte la in sitt Veto. Genom att inte göra det så visar de ju ändå att de accepterar USAs syn på saken. Att bara lägga ner sina röster är ju rätt mesigt. Men det kanske sammanfattar GB och Frankrike rätt väl, de vågar inte skälla även om de tycker husse är lite dum.

• Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det är inte så konstigt att Trump/Vance inte gillar CNN. Fox är Republikarnernas partiorgan och CNN är demokraternas. Boom like that.
Jovisst och CNN var ju portade från Vita huset under den första presidentperioden, vet inte hur det är nu?

Fairlane
P paralun skrev:
Nej man förhandlar ju just nu i Saudi!
Ja, USA och Ukraina förhandlar. Sen vet alla att om Trump inte är nöjd så gör han något annat.

Ryssland är inte med i förhandlingarna och de har varit solklara med sina krav.
P paralun skrev:
Sen om säkerhetsstyrkor för de nya gränserna i Paris.
Jaha, ok?

P paralun skrev:
Inga fantasier utan det är bara så!
Är det så att Ryssland avsäger sig kraven på Cherson, Zaporizjzja och Luhansk. Det har jag missat, men säger du att det är så, med utropstecken och allt då stämmer det säkert ... 🙄
P paralun skrev:
Jo det pågår ju förhandlingar just nu.
Mellan USA och Ukraina ja...
P paralun skrev:
Sedan ryktas det om att Putin ska vara med på upplägget.
Det ryktas att jorden är platt också, men vi har sett väldigt lite som talar för det.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Orkar inte googla men jag tror att hans ministrar kan rösta bort honom om han är "unfit for office", det är han ju definitivt, otaliga psykiatriker har noterat detta, men han har ju bara valt folk som han har hållhakar på och som är totala nuts så det kommer de aldrig göra.
Klarade denne sig, som inte ens minns att Obama heter Obama och att barn gillar att smeka hans håriga ben. Ja, då klarar sig alla. Tyvärr även Trump.

Det är bara att Googla.

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Längre artikel om Saudi-förhandlingarna
[länk]
Och i den artikeln står det som du säkert har läst:

Putin has made clear that he wants Moscow to gain control over the entirety of Ukraine’s eastern Donetsk, Luhansk, Kherson and Zaporizhzhia regions.

Men det stämmer ju inte enligt dig...

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo men det var väl längesedan FN hade något egentligt värde eftersom det blir veton.
FN har ett mycket stort värde som ett ställe där länder kommunicerar, diskuterar, kompromissar etc.

• Gilla
djac och 4 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Har funderat över om det är en strategi att välja en riktig idiot som vice för att avskräcka försök till att avsätta presidenten.
Självklart. Vilken chef anställer någon smartare än han själv?
Det var så Biden och Harris blev vicepresidenter. Listan kan säkert göras lång.

Intet Intet skrev:
sprider Ukrainas propaganda.
Jag måste ha missat det fullständigt, vilken propaganda sprider Ukraina ?

• Gilla
djac och 4 till
  • Laddar…
Intet, är du verkligen på riktigt? Eller bara en Trump-bot?

• Gilla
djac och 4 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
Jag måste ha missat det fullständigt, vilken propaganda sprider Ukraina ?
Oj! Hur det går för dom i kriget mot Ryssland!

BirgitS BirgitS skrev:
FN har ett mycket stort värde som ett ställe där länder kommunicerar, diskuterar, kompromissar etc.
Jo det var tänkt så men eftersom de ständiga medlemmarna har vetorätt så blir det av mindre värde

Dan1891 Dan1891 skrev:
Intet, är du verkligen på riktigt? Eller bara en Trump-bot?
Skicka mig en bild på övergångsställen. 😀

Var fick du den idén ifrån. Citerar mig själv. "Ja, då klarar sig alla. Tyvärr även Trump."
Låter det som en Trump-bot?

I Israels utrotning av Palestinier för att själv få lite mer livsrum, stöder Trump dom än mer än Biden. Vilket får mig att känna äckel för karln. Har jag varit otydlig på den punkten. Någon?

Redigerat:
Intet Intet skrev:
Oj! Hur det går för dom i kriget mot Ryssland!
Och hur går det då?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.