1 281 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Trossbotten under nytt badrum
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Badrummet på bottenplan ska göras nytt. Då ska också isoleringen i trossbotten förnyas. Under finns källare som håller 8-12 C året runt. Nu finns glasull eller mineralull mellan reglarna. All isolering kommer tas bort för ny rördragning mm.
När alla rör under nya badrummet är på plats, vilken isolering ska man välja?
Ullmaterial? Svårt att installera med standardprodukter iom att c/c är ojämt mellan 48 och 52 cm. Och jag gillar inte detta material.
Frigolit? Materialet finns hemma. Kan jag bara trycka upp det mellan bjälkarna så att det sitter mot golvplankorna? Krävs det några fuktspärrar/ångspärrar? Brandskydd?
När alla rör under nya badrummet är på plats, vilken isolering ska man välja?
Ullmaterial? Svårt att installera med standardprodukter iom att c/c är ojämt mellan 48 och 52 cm. Och jag gillar inte detta material.
Frigolit? Materialet finns hemma. Kan jag bara trycka upp det mellan bjälkarna så att det sitter mot golvplankorna? Krävs det några fuktspärrar/ångspärrar? Brandskydd?
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
10-12 cm
Klicka här för att svara
