Jag skall bestämma höjd på trädäcket jag håller på med, tidigare har det funnits en trappa. Skall jag lägga höjden på trallen i nivå med tröskelplåten eller skall jag satsa på att få trallen under plåten?
Finns det överhuvudtaget några för- eller nackdelar? (Givetvis är det ju en fördel om man slipper höjdskillnad).
Finns det överhuvudtaget några för- eller nackdelar? (Givetvis är det ju en fördel om man slipper höjdskillnad).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade valt att ha den i nivå med plåten och kapat ur i den trallbrädan som ska ligga där så att den går emot väggen.
Fördelar: Ser snyggast ut.
Nackdelar: Kanske fastnar lite mer skräp i springan mellan plåt och trallbräda än om du har den under plåten.
Fördelar: Ser snyggast ut.
Nackdelar: Kanske fastnar lite mer skräp i springan mellan plåt och trallbräda än om du har den under plåten.
Om det är en dörr av typen ytterdörr (som används året om) hade jag valt att lägga den under plåten, detta för att få lite nivåskillnad, eller med andra ord frigång mellan dörr och trall. Då drar inte dörren i eventuell snö lika lätt, som sen följer med in mot tröskeln och gör dörren svår att stänga.
Bara en tanke...
Bara en tanke...
Klicka här för att svara
