Jag skall bestämma höjd på trädäcket jag håller på med, tidigare har det funnits en trappa. Skall jag lägga höjden på trallen i nivå med tröskelplåten eller skall jag satsa på att få trallen under plåten?
Finns det överhuvudtaget några för- eller nackdelar? (Givetvis är det ju en fördel om man slipper höjdskillnad).
Närkontakt av husets gulfärgade tegelvägg med en tröskelplåt vid dörr, fråga om höjd för trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Närbild på tröskelplåt vid husvägg som kan ange nivå för trädäck installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade valt att ha den i nivå med plåten och kapat ur i den trallbrädan som ska ligga där så att den går emot väggen.

Fördelar: Ser snyggast ut.
Nackdelar: Kanske fastnar lite mer skräp i springan mellan plåt och trallbräda än om du har den under plåten.

• Gilla
aweste och 1 till
  • Laddar…
Om det är en dörr av typen ytterdörr (som används året om) hade jag valt att lägga den under plåten, detta för att få lite nivåskillnad, eller med andra ord frigång mellan dörr och trall. Då drar inte dörren i eventuell snö lika lätt, som sen följer med in mot tröskeln och gör dörren svår att stänga.

Bara en tanke...:)

• Gilla
aweste och 1 till
  • Laddar…
Ju högre upp trallen är ju mer snö kommer det stå mot dörren på vintern. Beroende på hur mycket snö det brukar bli hemma hos dig då.

• Gilla
aweste
  • Laddar…
Ja, jävlar! Snö tänkte jag inte på! Nu kommer vi inte att använda dörren under vintern, sen bor jag ju i Halland så det blir ju inte jättemycket snö.
Kanske får bli i nivå i alla fall...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.