Mitt parkettgolv blev inte riktigt färdigt vid läggning. Det är tomt under tröskeln vid ytterdörren och detta gör att tröskeln - som verkar sitta fast i karmen? - knirrar & knakar.
Kan man fylla upp med något eller finns någon annan lösning?
Kan man fylla upp med något eller finns någon annan lösning?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om tröskeln inte är fuktutsatt kanske det går att skjuta/peta under nån eller några bitar styv kartong eller grålumppapp på mitten under tröskeln (jag antar att den sista parkettbiten inte går att vika upp och ta loss så du kan lägga under nåt mer ordentligt). Fast egentligen borde det räcka att fästa listen ordentligt i tröskeln. Det ger nog tröskeln tillräckligt stöd mot parketten, så den slutar svikta och knarra.
Nej inget är fuktigt - har haft en matta över eländet hela tiden, ska skaffa det du föreslår och ja - parkettbiten sitter fast. Listen är ganska vek och den har jag köpt på eget bevåg...kanske finns det bättre för att dölja springan?
Ser att det inte finns någon foam där under också men det kanske kvittar?
Om jag lyckas få tröskeln tyst, kan jag fästa listen med nån typ av PL-400 eller måste det skruvas?
Jag är ju ingen vidare hantverkare och är så tacksam för ditt svar - men gruvar lite.
Vad tror du en golvläggare skulle ta för jobbet - eller är det " för litet jobb " för att någon skulle åta sig det?
Ser att det inte finns någon foam där under också men det kanske kvittar?
Om jag lyckas få tröskeln tyst, kan jag fästa listen med nån typ av PL-400 eller måste det skruvas?
Jag är ju ingen vidare hantverkare och är så tacksam för ditt svar - men gruvar lite.
Vad tror du en golvläggare skulle ta för jobbet - eller är det " för litet jobb " för att någon skulle åta sig det?
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Går dörrkarmen ovanpå tröskeln? Om inte så borde det gå att bryta upp tröskeln och göra ett stumt underlag. Annars kanske en liten L-list i aluminium som du skruvar i tröskelns långsida skulle fungera som förstyvning. Denna borde ju också kunna täcka glappet till parketten.
Nej karmen verkar inte gå över tröskeln och en aluminiumlist är nog bättre än den veka " prydnadslisten " jag köpte.
Men ju mer jag tittar på detta - desto konstigare ser det ut?
Skulle en golvläggare ta sig an detta och till vilket pris tro?
Men ju mer jag tittar på detta - desto konstigare ser det ut?
Skulle en golvläggare ta sig an detta och till vilket pris tro?
Köp en 8mm ekplatta och pilla inunder, några strängar trälim skadar inte heller 
Klicka här för att svara