Har helentreprenad på badrum. Fick den här tröskeln. Tycker ni den ser bra ut?
Jag reagerar på att den i ena änden är lägre än golvet, att fogen är svart och inte matchar klinkerfogen (golv) och att fogen är så himla bred.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag reagerar på att den i ena änden är lägre än golvet, att fogen är svart och inte matchar klinkerfogen (golv) och att fogen är så himla bred.
Redigerat:
Då är det fel utfört enligt GVK:
”Tröskel i badrum
Det finns inget krav på tröskel i våtrum. Tänk dock alltid på följande:- Vid en tröskel ska tätskiktet alltid vikas upp mot denna. Golvets tätskikt ska också vikas upp lika högt mot dörrkarmarna som mot tröskeln. Tröskel ska vara monterad i liv med våtrumsväggen för att möjliggöra homogent (foglöst) uppvik av tätskikt.
- Saknas tröskel ska fuktkänsligt material vid dörröppningar skyddas. Vid keramiskt ytskikt kan fästmassan transportera fukt till intilliggande konstruktioner om den inte skyddas genom försegling.”
Jag ser inte hur GVK-citatet beskriver att det är fel. Om det finns en tröskel (ja) ska tätskiktet vikas upp mot denna (vet ej, dold under fog). Ska vikas upp mot dörrkarmen lika högt (vet ej, dold under dörrkarm).Frerider skrev:
Då är det fel utfört enligt GVK:
”Tröskel i badrum
Det finns inget krav på tröskel i våtrum. Tänk dock alltid på följande:
- Vid en tröskel ska tätskiktet alltid vikas upp mot denna. Golvets tätskikt ska också vikas upp lika högt mot dörrkarmarna som mot tröskeln. Tröskel ska vara monterad i liv med våtrumsväggen för att möjliggöra homogent (foglöst) uppvik av tätskikt.
[länk]
- Saknas tröskel ska fuktkänsligt material vid dörröppningar skyddas. Vid keramiskt ytskikt kan fästmassan transportera fukt till intilliggande konstruktioner om den inte skyddas genom försegling.”
Utveckla gärna om du vill
Ja du har ju en tröskel eller ljuger dina bilder?B bs ss skrev:
Klicka här för att svara