Hej! Vår tröskel in till badrummet behöver behandlas. Vatten och väta kommer åt.

Bör man använda olja eller lack? Funkar vanlig möbelolja (dansk) i så fall eller bör man använda något mer slitstarkt?
 
  • Tröskel till badrum med trägolv och skruv i mitten vid kakelgolv; fråga om olja eller lack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JohanssonJ skrev:
Hej! Vår tröskel in till badrummet behöver behandlas. Vatten och väta kommer åt.

Bör man använda olja eller lack? Funkar vanlig möbelolja (dansk) i så fall eller bör man använda något mer slitstarkt?
Jag använde Osmo hårdvaxolja på en liknande tröskel in till vårt badrum. Har funkat bra och inte lika blankt som lack.
 
  • Gilla
Roger Magnusson2 och 1 till
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Jag använde Osmo hårdvaxolja på en liknande tröskel in till vårt badrum. Har funkat bra och inte lika blankt som lack.
Stort tack Peter! Använde du matt, sidenmatt, eller blank?

Jag ska köpa två prov-påsar. Tror det borde räcka för en tröskel.
 
J JohanssonJ skrev:
Stort tack Peter! Använde du matt, sidenmatt, eller blank?

Jag ska köpa två prov-påsar. Tror det borde räcka för en tröskel.
Så lite. :) Tog det jag jag hemma, har för mig att det var matt. Så här ser den ut.

Övergång från trägolv till vit kakelplatta med tröskel i ek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bengtwes
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.