6 616 läst ·
63 svar
7k läst
63 svar
Troligen icke behörig som installerat
Det jag menar är att vattnet kommer att rinna ut på golvet under/framför skåpet ändå, det skiljer kanske som mest en liter vatten(om inte golvet lutar bakåt mot väggen).Rejäl skrev:Hur tillför det inte mycket?
Ganska meningslöst att bara ha diskmaskinsunderlägg om man inte vattensäkrar botten i diskbänsksskåpet där alla anslutningar och kopplingar ligger..
Med tätning av diskbänksskåpsbotten menas inte ett helt vatten tätt skåp utan att det ska finnas en relativt tät botten som då leder läckage vatten till framkant av skåpet och vidare ut på golvet framför skåpet så att det upptäcks så tidigt som möjligt..
Luckorna öppnas nog rätt ofta, i vart fall görs det det i mitt kök.
Det ser ut som IKEA stommar, dom står på fötter...
Springer det läck på riktigt så blir det fort rejält blött oavsett underlägg 😉
Men då är underlägg under diskmaskin också meningslöst enligt din tes..D Dilato skrev:Det jag menar är att vattnet kommer att rinna ut på golvet under/framför skåpet ändå, det skiljer kanske som mest en liter vatten(om inte golvet lutar bakåt mot väggen).
Luckorna öppnas nog rätt ofta, i vart fall görs det det i mitt kök.
Det ser ut som IKEA stommar, dom står på fötter...
Springer det läck på riktigt så blir det fort rejält blött oavsett underlägg 😉
Eller så droppar det över tid och förstör skåpet. Vatten kan gömma sig på dom mest konstiga ställena. Ung som vissa arbetsskygga kollegor.D Dilato skrev:Det jag menar är att vattnet kommer att rinna ut på golvet under/framför skåpet ändå, det skiljer kanske som mest en liter vatten(om inte golvet lutar bakåt mot väggen).
Luckorna öppnas nog rätt ofta, i vart fall görs det det i mitt kök.
Det ser ut som IKEA stommar, dom står på fötter...
Springer det läck på riktigt så blir det fort rejält blött oavsett underlägg 😉
Håller med..dessa är nyare normer som kommer ifrån nyproduktionen som man bör göra vid renovering av sitt kök då dessa inte kostar extra utan handlar om planering för ett enklare och säkrare montage och drift..Dr Benz skrev:
Men som alla vet så är ett skåp inte tomt i ett vanligt hus och då om det droppar lite vatten ur en koppling kan det läcka rätt länge innan det upptäcks..D Dilato skrev:
Men ingen tvingar dig att göra detta utan det är en norm ifrån nyproduktionen..