F
Vi har en brytare som går jättetrögt. Ser nästan ut som att den tar i toppen? Kan man lösa det på något sätt? 🤨

Den vänstra halvan fungerar fint, bara högra som går jättetrögt.

Redigerat:
Brytaren och täckramen ser inte ut att passa riktigt med varandra. Demontera täckramen och justera brytarens placering i dosan så att avståndet mellan de två brytarna passar hålen i täckramen.

Gissningsvis sitter den för högt upp i ramen. Om du monterar bort locken över både uttaget och strömbrytaren så kan du ta bort tvåfacksramen. Sedan kan du förhoppningsvis antingen flytta upp vägguttaget eller flytta ner strömbrytaren.

F
Ja okej, ska göra ett försök. Troligen förra ägare som demonterat tidigare vid tapetsering.

F
Lite osäker här. Själva metallplattan eller brytaren kan ju inte flyttas ner här? 🧐

• Eluttag utan frontplatta, osäkrat, elektriska komponenter synliga, installation pågår eller reparation, vägg inuti bostad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Märkligt. Går det att sätta ramen högre upp i alla fall? Kanske locket över vägguttaget satt snett.

F
A Avemo skrev:
Märkligt. Går det att sätta ramen högre upp i alla fall? Kanske locket över vägguttaget satt snett.
Ja om jag drar ramen uppåt och skruvar så blir det något bättre iaf. Men inte riktigt 100.

Det är nog kanske kanten på vippan som tar i, behövs inte mer än någon1/10 mm, fila av lite på vippans inre kant, det syns inte. Prova.

F
J jonaserik skrev:
Det är nog kanske kanten på vippan som tar i, behövs inte mer än någon1/10 mm, fila av lite på vippans inre kant, det syns inte. Prova.
Ja precis det är kanten. Fila var min första tanke men tänkte att jag frågar här först för att se om det finns något annat sätt. 😂

I bland helt omöjligt att få till det, då åker filen fram. 🙂

• Haha
buffyin och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.