2 329 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
TRIVSELHUS - STOCKHOLM?
Någon som har erfarenhet av att bygga Trivselhus i Stockholm? Hur är erat intryck av det företaget? Positivt/Negativt? Har dom varit lätta att samarbeta med & hur har hantverkarna skött sitt jobb? Är det så struligt som "alla" säger??? Överrensstämmer slutpriset med det ni fick i början? Om inte, vad har tillkommit som ni ej räknat med?
Halloj,
Vi har inte kommit igång ännu, men det intrycket vi har av vår säljare är MYCKET bra, vi har Charlotta S på stockholms kontoret och vi har inget negativt alls att säga.
Men allt snack om entreprenörer hit o dit, vafan alla hustillverkare kan ibland råka ut för lata, oseriösa byggare osv. Kommer det fram sen till Trivselhus, iaf i Sthlm så avslutar dom säkerligen samarbetet med den byggarn. Liksom, det fattar väl vem som helst att Trivselhus vill ju inte ha ryktet av sig att ha dåliga entrepenörer, då byter dom ut dom .. finns ju massor av bra hantverkare på marknaden idag som inte har så mkt jobb.
Nja du kan nog vara lite lugn, att skita i att bygga Trivselhus bara för att nån i Karlstad eller var det var råkade ut för oseriösa entrepenörer är nog att ta i.
Vi har iaf riktigt bra kontakt med vår säljare och hon har gjort allt vi har bett henne om, ändra ritningar osv osv. Sen känner jag ett flertal som byggt Trivselhus i Sthlm och som är jättenöjda.
Vi har inte kommit igång ännu, men det intrycket vi har av vår säljare är MYCKET bra, vi har Charlotta S på stockholms kontoret och vi har inget negativt alls att säga.
Men allt snack om entreprenörer hit o dit, vafan alla hustillverkare kan ibland råka ut för lata, oseriösa byggare osv. Kommer det fram sen till Trivselhus, iaf i Sthlm så avslutar dom säkerligen samarbetet med den byggarn. Liksom, det fattar väl vem som helst att Trivselhus vill ju inte ha ryktet av sig att ha dåliga entrepenörer, då byter dom ut dom .. finns ju massor av bra hantverkare på marknaden idag som inte har så mkt jobb.
Nja du kan nog vara lite lugn, att skita i att bygga Trivselhus bara för att nån i Karlstad eller var det var råkade ut för oseriösa entrepenörer är nog att ta i.
Vi har iaf riktigt bra kontakt med vår säljare och hon har gjort allt vi har bett henne om, ändra ritningar osv osv. Sen känner jag ett flertal som byggt Trivselhus i Sthlm och som är jättenöjda.
Som jag skrev M@ze så tycker inte jag att Trivselhus är dåliga på något sätt. De har trevliga planlösningar och snygg design.M@ZE skrev:Nja du kan nog vara lite lugn, att skita i att bygga Trivselhus bara för att nån i Karlstad eller var det var råkade ut för oseriösa entrepenörer är nog att ta i.
Om Ni har en säljare som är engagerad så är ju det bra och det kommer säkert att underlätta Ert bygge mycket.
Visst är det så att samtliga husfabrikanter råkar ut för hantverkare som inte utför sina åtaganden på bästa sätt och det är ju något som inte har något att göra med husets kvalité.
Vad jag sa var att om man inte är nöjd med sin säljare så kan man enkelt ta med sig sina idéer till någon annan tillverkare som utan problem kan bygga ett likanande hus. Vissa har en högre standard som utgångspunkt än andra till lägre pris.
Jo det håller jag med om, men det jag menade var att det är ju en bit mellan sthlm och karlstad
och bara för att nån/några har haft strul i karlstad så behöver man inte tro att man får strul i sthlm.
Och oavsett om du tar ritningarna till en annan hustillverkare så behöver inte det innebära att inte dom råkar ut för hantverkare som gör ett mindre bra jobb. Men det man skall göra oavsett är att se till att oseriösa och dåliga hantverkare försvinner ur hustillverkarens samarbets lista.
Och oavsett om du tar ritningarna till en annan hustillverkare så behöver inte det innebära att inte dom råkar ut för hantverkare som gör ett mindre bra jobb. Men det man skall göra oavsett är att se till att oseriösa och dåliga hantverkare försvinner ur hustillverkarens samarbets lista.
Klicka här för att svara