2 437 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
vårgårdahus, ekeforshus, a-hus, lb-hus, trivselhus i stockholm
Ta reda på så mycket som möjligt om alla och värdera sedan vad du vill ha.
Vi bygger med LB-.hus och har under resans gång upptäckt saker som vi hade velat veta innan. Tex konstruktionen. Våran säljare sa att det det var råspont och papp på taket vilket det inte va. Sedan sa han också att bakom gipsen satt det en 45:a vilket det inte heller gjorde utan plasten direkt bakom. Så då valde vi i efterhand att ta ner gipsen, sätta en 45:a, tilläggsisolering och sätta dit osb-skivor.
För övrigt är vi nöjda med huset men det hade varit bättre och framför allt roligare att veta detta innan och inte åka på överaskningar.
Lycka till!
Vi bygger med LB-.hus och har under resans gång upptäckt saker som vi hade velat veta innan. Tex konstruktionen. Våran säljare sa att det det var råspont och papp på taket vilket det inte va. Sedan sa han också att bakom gipsen satt det en 45:a vilket det inte heller gjorde utan plasten direkt bakom. Så då valde vi i efterhand att ta ner gipsen, sätta en 45:a, tilläggsisolering och sätta dit osb-skivor.
För övrigt är vi nöjda med huset men det hade varit bättre och framför allt roligare att veta detta innan och inte åka på överaskningar.
Lycka till!
jag har kollat sammstämmigt på dessa här i småland.
och en stor skillnad är att värsåsvillans säljare inte har str auktorisation,ett krav som jag trodde alla husföretag hade.
d,v,s dom behöver inte följa dom etiska råd som bransch organistaionen ställt
och en stor skillnad är att värsåsvillans säljare inte har str auktorisation,ett krav som jag trodde alla husföretag hade.
d,v,s dom behöver inte följa dom etiska råd som bransch organistaionen ställt
Som jag skrev i ditt tidigare inlägg så rekommenderar jag verkligen Trivselhus, vi bygger med dem och hittills har allt gått över förväntan. Vi är halvvägs igenom och flyttar in i augusti/september. Hela deras organisation känns seriös anser jag iaf. Vår säljare kom ut och tittade på tomten innan vi köpte den och kom direkt med förslag på hus för vår plånbok, sedan träffades vi ganska ihärdigt under en period för att få till planlösningen precis som vi ville. Har rått och avrått under resans gång och so far har vi inte kommit på några större missar.
Var även i kontakt med a-hus (av de du nämner) över telefon och säljaren där gav mig inget bra intryck däremot har de fina hus
Var även i kontakt med a-hus (av de du nämner) över telefon och säljaren där gav mig inget bra intryck däremot har de fina hus
Klicka här för att svara