Hej!
Jag letade länge efter aktuella trådar på nybyggen här på sidan men hittade inte det jag var ute efter. Nu när vi har blivit klara med vårt val och vi endast inväntar den slutgiltiga bygglovsritningen så tänkte jag själv starta den tråd jag letat så länge efter. Hoppas den kan vara till hjälp för andra i framtiden.
Vi har alltså bestämt oss för att beställa vårt husskal från Lundqvist trävaru. Just nu tar vi in offerter på montage och grund men det lutar väl åt att vi kommer köpa även det från Lundqvist.
Hittills har vi varit väldigt nöjda och både säljare och ritare på Lundqvist har varit hjälpsamma och trevliga individer vilket gör processen enklare såklart.
Nu hade ju missförstått varandra lite med spröjsen så det skall ändras innan vi skickar in för bygglov, men såhär ungefär kommer vårt hus att bli.
Det är ca 9x15 meter
Bya 139,5
Boa 245,5
Två fulla plan, med 2,60m takhöjd på entréplan och 2,40m med saxtak på övre plan.
Jag letade länge efter aktuella trådar på nybyggen här på sidan men hittade inte det jag var ute efter. Nu när vi har blivit klara med vårt val och vi endast inväntar den slutgiltiga bygglovsritningen så tänkte jag själv starta den tråd jag letat så länge efter. Hoppas den kan vara till hjälp för andra i framtiden.
Vi har alltså bestämt oss för att beställa vårt husskal från Lundqvist trävaru. Just nu tar vi in offerter på montage och grund men det lutar väl åt att vi kommer köpa även det från Lundqvist.
Hittills har vi varit väldigt nöjda och både säljare och ritare på Lundqvist har varit hjälpsamma och trevliga individer vilket gör processen enklare såklart.
Nu hade ju missförstått varandra lite med spröjsen så det skall ändras innan vi skickar in för bygglov, men såhär ungefär kommer vårt hus att bli.
Det är ca 9x15 meter
Bya 139,5
Boa 245,5
Två fulla plan, med 2,60m takhöjd på entréplan och 2,40m med saxtak på övre plan.
Just nu letar vi interiör till huset, man vet knappt vilken ände man skall börja i. Men vi började iaf med köket, i veckan hade vi möte med Snêk. Och vilket fantastiskt kök det blev! Underbart, men det kostade ju därefter också. Får se vad vi väljer. Tar tacksamt emot tips och råd på kök som kommer förhöja värdet på huset men som helst inte kostar 400k exklusive vitvaror 😅🤗 även om jag verkligen älskade det så är det ju klokt att se efter alternativ.
Får man fråga vad ni betalade för stommen från Lundqvist och vilka mått?N Natalina1451 skrev:Just nu letar vi interiör till huset, man vet knappt vilken ände man skall börja i. Men vi började iaf med köket, i veckan hade vi möte med Snêk. Och vilket fantastiskt kök det blev! Underbart, men det kostade ju därefter också. Får se vad vi väljer. Tar tacksamt emot tips och råd på kök som kommer förhöja värdet på huset men som helst inte kostar 400k exklusive vitvaror 😅🤗 även om jag verkligen älskade det så är det ju klokt att se efter alternativ.
Absolut. Slutpriset blir strax under 1,8mkr.Johan Haghjoo skrev:
Något av det vi gillade med Lundqvist har varit just transparensen med priser. Och det skiljde inte alls mycket från priset man fick fram när man ritade själv i deras program. Det var endast spröjs osv som man inte kunde lägga till själv som tillkom.
Måtten är 9,3m x 15m
Höjden på huset blir 8,269m
Klicka här för att svara