200 läst ·
3 svar
200 läst
3 svar
”Trimma” kylskåp, det går väl knappast? :)
Hej, vi har ett ca 17 år gammalt Cylinda kylskåp (ett KST3584H RF) som för några år sen hade lite hyss för sig där det började blinka med displayen och hade lite svårt att hålla temperaturen. Det problemet bara försvann av sig själv, displayen slutade blinka och skåpet började hålla temperaturen som det skulle.
Men nu lagom till jul tänkte jag ställa ned temperaturen i skåpet inför att all julmaten skulle in där
Dock vill inte skåpet lyda längre, jag hör hur termostaten slår till när jag ställer ned temperaturen men det blir inte svalare.
Skåpet är ju avskrivet så att säga och det är väl dags att se sig om efter ett nytt. Men finns det något man kan ”göra” tillfälligt så här dagarna före jul, knacka på fluxkapacitatorn, skalka luckorna eller skruva upp turbottrycket? Knappast väl….
Cheers!
Rikard
Men nu lagom till jul tänkte jag ställa ned temperaturen i skåpet inför att all julmaten skulle in där
Dock vill inte skåpet lyda längre, jag hör hur termostaten slår till när jag ställer ned temperaturen men det blir inte svalare.
Skåpet är ju avskrivet så att säga och det är väl dags att se sig om efter ett nytt. Men finns det något man kan ”göra” tillfälligt så här dagarna före jul, knacka på fluxkapacitatorn, skalka luckorna eller skruva upp turbottrycket? Knappast väl….
Cheers!
Rikard
en turk från VestelR rikard454 skrev:Hej, vi har ett ca 17 år gammalt Cylinda kylskåp (ett KST3584H RF) som för några år sen hade lite hyss för sig där det började blinka med displayen och hade lite svårt att hålla temperaturen. Det problemet bara försvann av sig själv, displayen slutade blinka och skåpet började hålla temperaturen som det skulle.
Cheers!
Rikard
du kan ju ta bort kretskortet eller köpa nytt
tar du bort det så kolla lödningar och kondensatorererna oftast lätt arr fixa
Åhå, du tror det kan vara ett elektronikfel - jag har bara tänkt att kompressorn börjar bli dålig eller att mängden köldmedium i det minskat.returen skrev:
/Rikard
Klicka här för att svara