Hej
Söker efter tips och erfarenhet för att öka verkningsgrad på en gammal panna som inte har tuber efter förbränningsrummet. Objektet i fråga är en Albin 216 från -85. Jag har ändrat lite i förbränningsutrymmet för att få mer fullständig förbränning och lyckats hyfsat med detta. Nu vill jag ju givetvis överföra värmen till pannvattnet. Har någon där ute mixtrat med någon form av turbulatorer till denna typ av panna? Alla vilda idéer är välkomna.
Mvh
Daniel