Hej,

Min Solis rapporterar No-Grid efter en huvudsäkring löst ut. Säkringen är bytt och allt fungerar, men fortfarande samma felkod. En dvärgbrytare i i fasadkåpet är i läge OFF, jag misstänker att denna ska vara i läge ON? Kan någon kunnig ge svar?
Elkopplare i en elcentral med en huvudströmbrytare i läge OFF och märkning "Elkopplare för produktionsanläggning".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
S
Den där automatsäkringen har löst ut. Varför löste huvudsäkringen ut?
 
S sinuslinus skrev:
Den där automatsäkringen har löst ut. Varför löste huvudsäkringen ut?
En elektriker fixade en koppling till invertern som var snegängad. Efter det så såg jag felkoden i appen till invertern. Innan så fungerade allting så den måste löst ut i samband med elektrikerns åtgärd.
 
K
Ja det borde vara den säkringen. Lite otydligt märkt tyvärr. Men den är ju frånslagen.
 
Det var säkringen som var problemet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.