299 läst ·
7 svar
299 läst
7 svar
Ta bort gsm fel dsc neo
Hej. Jag kör dsc neo TL2803g med endast Connect alarm appen men får gsm fel meddelande nu när 3g släcks ner. Är det möjligt att programmera bort så felmeddelandet försvinner och gula lampan försvinner?
Appen fungerar fint så allt fungerar bara att jag gärna vill få bort gula lampan.
Jag är endast intresserad av att köra med appen så att köpa en 4g larmsändare bara för att bli av med lampan känns inte så motiverande
Appen fungerar fint så allt fungerar bara att jag gärna vill få bort gula lampan.
Jag är endast intresserad av att köra med appen så att köpa en 4g larmsändare bara för att bli av med lampan känns inte så motiverande
Säger detta dig nått tro?T Toddep skrev:
Disable the Cellular Module in Programming (Permanent)
If you no longer have 3G service (due to carrier shutdown) and want to remove the error permanently, you must disable the monitoring path in the panel programming.
This requires the Installer Code (default is often 5555, 1234, or set by your installer).
Enter Programming: Press [*] [8] [Installer Code].
Navigate to Communication Options: Enter [401].
Disable Communicator: Turn off Option 1 (System Communication) by pressing [1].
Navigate to Third Telephone Number (if used): Enter [303] and clear it.
Exit Programming: Press [#] repeatedly until you return to the main s creen.
Detta är redan gjort utan resultatH Håbbe01 skrev:Säger detta dig nått tro?
Disable the Cellular Module in Programming (Permanent)
If you no longer have 3G service (due to carrier shutdown) and want to remove the error permanently, you must disable the monitoring path in the panel programming.
This requires the Installer Code (default is often 5555, 1234, or set by your installer).
Enter Programming: Press [*] [8] [Installer Code].
Navigate to Communication Options: Enter [401].
Disable Communicator: Turn off Option 1 (System Communication) by pressing [1].
Navigate to Third Telephone Number (if used): Enter [303] and clear it.
Exit Programming: Press [#] repeatedly until you return to the main s creen.
Tar jag bort batteriet så försvinner ju all programmering vad varje sektion ska göra. Jag kan ju starta om larmsändare genom knapp kommandon så en omstart blir det juH Håbbe01 skrev:
Klicka här för att svara