Hej. Jag kör dsc neo TL2803g med endast Connect alarm appen men får gsm fel meddelande nu när 3g släcks ner. Är det möjligt att programmera bort så felmeddelandet försvinner och gula lampan försvinner?

Appen fungerar fint så allt fungerar bara att jag gärna vill få bort gula lampan.
Jag är endast intresserad av att köra med appen så att köpa en 4g larmsändare bara för att bli av med lampan känns inte så motiverande
 
Kan man inte plocka ur simkortet om nu inte den gör nån nytta längre
 
H Håbbe01 skrev:
Kan man inte plocka ur simkortet om nu inte den gör nån nytta längre
Jo men den varnar för kommunikations fel. Det är detta jag vill programmera bort men det är kanske inte möjligt på TL280 3g
 
T Toddep skrev:
Jo men den varnar för kommunikations fel. Det är detta jag vill programmera bort men det är kanske inte möjligt på TL280 3g
Säger detta dig nått tro?


Disable the Cellular Module in Programming (Permanent)
If you no longer have 3G service (due to carrier shutdown) and want to remove the error permanently, you must disable the monitoring path in the panel programming.
This requires the Installer Code (default is often 5555, 1234, or set by your installer).
Enter Programming: Press [*] [8] [Installer Code].
Navigate to Communication Options: Enter [401].
Disable Communicator: Turn off Option 1 (System Communication) by pressing [1].
Navigate to Third Telephone Number (if used): Enter [303] and clear it.
Exit Programming: Press [#] repeatedly until you return to the main s creen.
 
H Håbbe01 skrev:
Säger detta dig nått tro?


Disable the Cellular Module in Programming (Permanent)
If you no longer have 3G service (due to carrier shutdown) and want to remove the error permanently, you must disable the monitoring path in the panel programming.
This requires the Installer Code (default is often 5555, 1234, or set by your installer).
Enter Programming: Press [*] [8] [Installer Code].
Navigate to Communication Options: Enter [401].
Disable Communicator: Turn off Option 1 (System Communication) by pressing [1].
Navigate to Third Telephone Number (if used): Enter [303] and clear it.
Exit Programming: Press [#] repeatedly until you return to the main s creen.
Detta är redan gjort utan resultat
 
Gör en kall omstart och koppla bort backup batteri också
Går det att demontera gsm delen plus omstart så är det ett alternativ
 
H Håbbe01 skrev:
Gör en kall omstart och koppla bort backup batteri också
Går det att demontera gsm delen plus omstart så är det ett alternativ
Tar jag bort batteriet så försvinner ju all programmering vad varje sektion ska göra. Jag kan ju starta om larmsändare genom knapp kommandon så en omstart blir det ju
 
T Toddep skrev:
Tar jag bort batteriet så försvinner ju all programmering vad varje sektion ska göra. Jag kan ju starta om larmsändare genom knapp kommandon så en omstart blir det ju
Ingen programmering försvinner vid en kall omstart, du behöver däremot ställa klockan igen..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.