Upptäckte igår i ett av rummen att det har uppstått en spricka i skivan i innertaket, misstänker att det är tretex. Förstår inte hur det kan uppstå helt plötsligt, kan det ha något att göra med det kalla vädret och torr luft? Har en luftfuktighetssensor i rummet och den har varit mellan 25-30% nu i några veckor, kan materialet ha påverkats av det?
Påverkar detta konstruktionen något eller är det rent estetiskt? Tänker då på att sprickan har gått igenom skivan istället vid skarvarna samt att skivorna sviktar något när jag trycker på dem.