Funderar på vad som är bäst; byta köksluckorna lådfronterna eller anlita en firma som "skalar av" den spruckna ytan. Som synes har ytan spruckit, släpper och faller av.
Blir det ens bra om man lämnar in de och låter ett företag måla om de?
Måtten är lite "special" och inte alls standard.
Vad har ni för erfarenheter gällande företag som gör nya luckor?
Bor i Stockholmsområdet.
Bor i Stockholmsområdet.
Nej det är sant.😒Men vill gärna läsa på lite före. Tänker också höra med Kvik i Arninge. De borde ju kunna hjälpa till tänker jag. Alternativ måla om de... finns tydligen en firma som gör det i Arninge som heter Arninge Kök. Känner du till de?Stefan N skrev:
mvh Villa Täby KB 1974
Kolla med vilket inredningssnickeri så hjälper dom dig utan problem. Kan tom vara billigare att låta tillverka nya dörrar i bättre material.B Bygg Bobb skrev:Funderar på vad som är bäst; byta köksluckorna lådfronterna eller anlita en firma som "skalar av" den spruckna ytan. Som synes har ytan spruckit, släpper och faller av.
Bor i Stockholmsområdet.
Man blir förvånad vad dom kan göra och att det upplevs prisvärt.
Tipsar om Smålandsluckan. De levererade fronter till vårt nya kök. De är godkända för badrum till och med och har 5 års garanti. Vi monterade för 7 år sedan och allt ser ut som nytt fortfarande. Jag tror tricket är att deras färgskikt inte har några skarvar som kan släppa in fukt. Många tillverkare klär fronten med färgskikt men lämnar en skarv och i ett kök kommer det alltid ånga eller spill som till slut äter sig in bakom färgen. Jag tror Smålandsluckan har showroom i Stockholm. Dock var det en fast startavgift när vi gjorde vårt kök så det blir kanske inte så ekonomiskt om man bara byter en eller ett par fronter. Du får kolla med dem. Sedan undrar jag hur gamla dina Kvik-fronter är? Du kan ju testa att reklamera till dem.B Bygg Bobb skrev:
Klicka här för att svara