1 198 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hjälp! Klinkern i duschen har sjunkit och fogen spruckit. Vad gör jag nu?
Hej alla!
Vi gjorde om vårt badrum förra hösten med hjälp av hantverkare. Allt blev snyggt till slut, men plattsättaren lade först fog i fel färg, så det jobbet fick göras om. Nu, knappt ett år senare, har vi upptäckt att klinkerplattorna i duschen, och själva duschbrunnen, verkar ha sjunkit någon millimeter. Det har gjort att fogen har spruckit på flera ställen.
Jag tänker ta kontakt med firman imorgon, men ville gärna höra med er här först.
Frågor:
Alla tips och erfarenheter uppskattas!
Vi gjorde om vårt badrum förra hösten med hjälp av hantverkare. Allt blev snyggt till slut, men plattsättaren lade först fog i fel färg, så det jobbet fick göras om. Nu, knappt ett år senare, har vi upptäckt att klinkerplattorna i duschen, och själva duschbrunnen, verkar ha sjunkit någon millimeter. Det har gjort att fogen har spruckit på flera ställen.
Jag tänker ta kontakt med firman imorgon, men ville gärna höra med er här först.
Frågor:
- Vad kan orsaken vara till att plattorna har sjunkit så här i efterhand?
- Är det vanligt att det händer inom ett år?
- Kan det tyda på problem med underlaget eller tätskiktet?
- Hur brukar man åtgärda det här på bästa sätt utan att behöva bila upp hela duschdelen?
- Är det något särskilt jag bör tänka på eller fråga firman om när jag tar upp det?
Alla tips och erfarenheter uppskattas!
Redigerat:
Klokt. Det kommer rimligen kunna lösa detta. Är de smarta gör de det till ett bra pris/gratis. Det är på det viset man får nöjda kunder och bra rykte.RobbinL skrev:
Kör på. Du tar ju in den främsta experten på ditt golv som finns!RobbinL skrev:
Underlaget rimligenRobbinL skrev:
Beror på vad det är för underlag mmRobbinL skrev:
Se till att de kommer och tittar på plats. Var vänlig. Du behöver nog bara säga: "Så här skall det väl inte se ut?" kompletterat med "Efter mindre än 30år?" och "Hur löser man det?"RobbinL skrev:
Sedan kan du gärna återrapportera hur de reagerar hit.
Hur gick det?
Klicka här för att svara