Hej alla!

Vi gjorde om vårt badrum förra hösten med hjälp av hantverkare. Allt blev snyggt till slut, men plattsättaren lade först fog i fel färg, så det jobbet fick göras om. Nu, knappt ett år senare, har vi upptäckt att klinkerplattorna i duschen, och själva duschbrunnen, verkar ha sjunkit någon millimeter. Det har gjort att fogen har spruckit på flera ställen.

Jag tänker ta kontakt med firman imorgon, men ville gärna höra med er här först.

Frågor:
  • Vad kan orsaken vara till att plattorna har sjunkit så här i efterhand?
  • Är det vanligt att det händer inom ett år?
  • Kan det tyda på problem med underlaget eller tätskiktet?
  • Hur brukar man åtgärda det här på bästa sätt utan att behöva bila upp hela duschdelen?
  • Är det något särskilt jag bör tänka på eller fråga firman om när jag tar upp det?

Alla tips och erfarenheter uppskattas!

• Sprucken fog mellan klinkerplattor i badrummet på grund av sjunkande plattor, synligt i duschområdet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschbrunn med sjunkna klinkerplattor och sprucken fog i ett nyrenoverat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
RobbinL RobbinL skrev:
Jag tänker ta kontakt med firman imorgon,
Klokt. Det kommer rimligen kunna lösa detta. Är de smarta gör de det till ett bra pris/gratis. Det är på det viset man får nöjda kunder och bra rykte.
RobbinL RobbinL skrev:
men ville gärna höra med er här först.
Kör på. Du tar ju in den främsta experten på ditt golv som finns!

RobbinL RobbinL skrev:
  • Kan det tyda på problem med underlaget eller tätskiktet?
Underlaget rimligen
RobbinL RobbinL skrev:
  • Hur brukar man åtgärda det här på bästa sätt utan att behöva bila upp hela duschdelen?
Beror på vad det är för underlag mm
RobbinL RobbinL skrev:
  • Är det något särskilt jag bör tänka på eller fråga firman om när jag tar upp det?
Se till att de kommer och tittar på plats. Var vänlig. Du behöver nog bara säga: "Så här skall det väl inte se ut?" kompletterat med "Efter mindre än 30år?" och "Hur löser man det?"

Sedan kan du gärna återrapportera hur de reagerar hit.

• Gilla
RobbinL och 1 till
  • Laddar…
Hur gick det?

blackarrow blackarrow skrev:
Hur gick det?
Sorry för sent svar. Har haft besiktningsman från BKR här nu och han var inte helt säker på vad som kunde vara fel men det pratades om dåligt blandad fix? I alla fall så ska de ta upp samtliga plattor som är påverkade plus en platta till runt om och lägga om.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.