Har ett omålat källargolv i betong eller cement som jag tänkt att måla. Men finns lite småsprickor som ser estetiskt fult ut. Jag misstänker att det kommer synas även om jag målar över dem.

Nu hittade jag den här av en slump

https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...h-spackel/fog/reparation-och-kakelfix-502049/

Nån slags reparationsfix för 79 kr, dock ganska dyrt i förhållande till vikten enligt recensioner.

Jag tror inte golvet blivit isolerat från början, så man ska väl ha det i åtanke om sånt där ska smetas på.

Hitta s.k. cementuppblandat golvspackel verkar vara lättare sagt än gjort.

Ber om ursäkt för avsaknad av bildbevis. Lite teknikstrul som gör att mobilkameran inte fungerar för tillfället....

Fixar en lånad bild som ser snarlik ut

Ommålat betonggolv med synlig spricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om det är lämpligt med reparationsfix på golvet kan jag inte svara på, men ur fukt perspektiv ska det inte vara några problem. Färgen är mer kritisk i detta fall.

R RiKr skrev:
Om det är lämpligt med reparationsfix på golvet kan jag inte svara på, men ur fukt perspektiv ska det inte vara några problem. Färgen är mer kritisk i detta fall.
Hur tänker du färgen? Golvfärg har jag inhandlat, det är mest underytan som ska åtgärdas innan målning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.