Håller på att lägga papptak på pappas förråd på stugan, tidigare hade han ett korrugerat plasttak och förrådet är också byggt för att detta ska liva med plåttaket på stugan.
Igår rev vi plasttaket och la råsponten, råsponten kommer precis in under plåttaket, vilket gör att trekantslisten inte får plats, ska vi skita i den o bara köra vindskiveplåt på sidorna? Eller ska man kanske avsluta trekantslisten innan råsponten går in under plåten?
Hoppas det va förståligt, annars ska jag försöka fixa en bild under dagen.
Igår rev vi plasttaket och la råsponten, råsponten kommer precis in under plåttaket, vilket gör att trekantslisten inte får plats, ska vi skita i den o bara köra vindskiveplåt på sidorna? Eller ska man kanske avsluta trekantslisten innan råsponten går in under plåten?
Hoppas det va förståligt, annars ska jag försöka fixa en bild under dagen.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
du skall alltså försöka få in papp under plåten?
Bästa svaret
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag förstår inte alls!
Åt vilket håll lutar taket?
Är det inte asfaltpapp under hela plåten?
Vad skulle en trekantlist göra för nytta?
Åt vilket håll lutar taket?
Är det inte asfaltpapp under hela plåten?
Vad skulle en trekantlist göra för nytta?
Allt är löst, taket lagt och ingen trekantslist använd.KnockOnWood skrev:
Taket lutar nedåt och jo, papp under plåten!
Du får ett bästa svar för lång o trogen tjänst KOW!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, och vilket håll på bilden är nedåt?Lexington skrev:
Snett ned åt höger? Där är det ju stopp pga en bräda som ligger högre än takytan under plåten.
Trekantlister kör man ju bara med på sidorna, mot vindskivorna, för att den förr så styva asflatpappen inte skulle brytas sönder.
Numera, med bättre kvalitet på pappen, är förmodligen asfaltpappen helt onödig.
Tack, det var snälltLexington skrev:
Klicka här för att svara

