S Stefan1972 skrev:
Ta bort all el och mata med enfas som du vill men skippa säkringar och det i boden. Det lär väl inte handla om mer än vad uttaget du hämtar ström ifrån klarar normalt? Som ju redan är avsäkrat.
Du förordar varianten som jag beskrev i #3?

K Kurtivan skrev:
Du förordar varianten som jag beskrev i #3?
Ja typ. Det måste väl räcka med två- tre uttag typ och taklampa och brytare för den? Inte många spänn i material.

S Stefan1972 skrev:
Ja typ. Det måste väl räcka med två- tre uttag typ och taklampa och brytare för den? Inte många spänn i material.
All el efter proppskåpet i boden är hyfsat nydragen; några dubbeltuttag och två taklampor.

K Kurtivan skrev:
All el efter proppskåpet i boden är hyfsat nydragen; några dubbeltuttag och två taklampor.
då får du väl sätta en kopplingsdosa där då.

K Kurtivan skrev:
Vi har en arbetarbod som vi flyttat och nu tänkt använda som en gäststuga. I den finns ett skåp med tre proppar och utanpå en gammal trefasanslutning, uppe till höger på denna gavel:
[bild]

Kan man byta ut den trefashandsken till en kopplingsdosa och till den sätta ett uttag liknande som finns på husvagnar och alltså driva elen i boden med en fas via de tre säkringar som finns där?
Vet inte om jag fattade rätt men första jag tänker på är en byggcentral från biltema typ? (+ en 3fas till 3fas kabel)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.