27 851 läst ·
137 svar
28k läst
137 svar
Trefas energimätning med Shelly Pro 3EM / Shelly 3EM?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 853 inlägg
Säger verkligen tillverkaren att denna pryl inte kan mäta rena 400 V-laster då? Står det någonstans? Bilden visar bara hur prylen ska kopplas in. Och en sak är kristallklar där - den kräver inte enbart trefaslaster med nolla för att fungera.
Jag är ute efter något liknande.
Har mätare med p1 utgång men behöver en separat undermätare eftersom en del av huset är separat lägenhet.
Två frågor, hur säkra och hur hållbara är Shelly 3em?
Kan jag se historik i appen? Behöver kunna veta vad mätaren stupid på den 1a varje månad, och att den mätarställning inte försvinner
Har mätare med p1 utgång men behöver en separat undermätare eftersom en del av huset är separat lägenhet.
Kan jag se historik i appen? Behöver kunna veta vad mätaren stupid på den 1a varje månad, och att den mätarställning inte försvinner
Beroende vem du hyr ut till och vill undvika ev konflikter kring mätningen bör du kanske välja en annan mätare. Välj en enkel DIN-monterad som åtminstone uppfyller några krav åt hållet som kan accepteras av alla inblandade tex att man inte kan manipulera total energi öht. Finns många såna som duger i ditt fall och som inte är dyra heller du får söka lite.F frityreldarn skrev:Jag är ute efter något liknande.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden