När Anna Malm och Jonas Bildtgård köpte tomten i skånska Saxtorp hade de inte bara sitt nya hus i tankarna, de hade hela trädgården. Och vilken oas som de har skapat! Bland annat tre pergolor och ett orangeri som Byggahus.se tittar närmare på.

Du kan läsa artikeln här: Tre pergolor och ett orangeri – ritat och byggt själva

Snyggt!

Jag gillar speciellt denna pergola:
1783068867130.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men är fundersam på om spikplåtarna räcker för att hålla ihop det där på sikt. 🤔

Jag säger också snyggt byggt! Riktigt fin trädgård och mysigt med alla små rum.

Så oerhört smakfullt med det svarta och det gröna, två färger som gör en trädgård sååå vacker! Jag noterar det genomtänkta växtvalet som skapar denna vackra harmoni, nästan enbart gröna växter i olika former och avsaknad av blommande växter i olika färger som omedelbart skulle ge ett plottrigt intryck.

Så enkelt men så svårt att åstadkomma, stort lycka till med er skapelse!

Tycker de fått till det riktigt bra. Snyggt gjort! Min enda fundering är valet av färg. Visst är väl bestå en akrylatfärg? En sådan stänger inne den fukt som finns och kommer fukt in så kommer den inte ut. Jag hade valt en diffusionsöppen färg. Själv målade vi med Ausons svartbruna tjärfärg när vi målade tryckt virke till ett räcke.

• Gilla
Oldboy
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Snyggt!

Jag gillar speciellt denna pergola:
[bild]
Men är fundersam på om spikplåtarna räcker för att hålla ihop det där på sikt. 🤔
Ser inte ens att det är spikplåtar? Så länge de inte belastar konstruktionen för mycket så.

K
M mrberg72 skrev:
Ser inte ens att det är spikplåtar? Så länge de inte belastar konstruktionen för mycket så.
Dom håller ihop takbalkarna i nock, på andra sidan i den bild som 13th marine klistra in. Syns tydligt på bilderna i artikeln

• Gilla
Gårdsjötorp
  • Laddar…
K kniv skrev:
Dom håller ihop takbalkarna i nock, på andra sidan i den bild som 13th marine klistra in. Syns tydligt på bilderna i artikeln
Ja det syntes bättre på en annan bild i reportaget. Som sagt, det fungerar nog så länge konstruktionen inte belastas för mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.