Ska bygga ett 15 meter långt staket/plank på min tomt för insynsskydd, 160 cm högt stående ribbor. Ska målas mörkgrönt, svart tunn plåt på toppen. Båda sidorna ska se likadana ut, funderar på att lägga isolering inuti mellan plankorna för att minska buller typ skivor eller ull.

Dock. Vilket träslag ska jag välja och dimension? Vill ha ett snyggt plank. Gran många kvistar? Furu?
 
Sågad gran 25*100-200 (fallande bredd), överväg slamfärg eller tjärfärg/gröntjära undvik plastfärg!
 
  • Gilla
Jenpet
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Sågad gran 25*100-200 (fallande bredd), överväg slamfärg eller tjärfärg/gröntjära undvik plastfärg!
Tack! Typ det jag tänkte men vill ha tunnare 15mm…?
 
B bernstgunnar skrev:
Tack! Typ det jag tänkte men vill ha tunnare 15mm…?
Varför då?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.