Bara för att förtydliga så är det en inte alltför klen borrhammare som TS använt även om en (för) snabb blick på de första bilderna kan få en att tro att det är en slagborr för några hundralappar.
Sen är den nog i klenaste laget för närmare fem meter 20 mm hål helt klart.
Sen är den nog i klenaste laget för närmare fem meter 20 mm hål helt klart.
För detta arbete skulle iaf jag hyrt en maskin av lite grövre kaliber.
Det hade jag tänkt göra först men jag bor i en liten håla i urskogen och den enda som skulle kunna hyrt ut nåt har semester till slutet på oktober!snaggletooth skrev:
Jag ska besöka civilisationen nästa vecka och passar kanske på att köpa en ny maskin. Frågan är bara om jag ska fortsätta med SDS + eller gå upp till SDS MAX. Då måste jag ju köpa nya borr också. :-/
Tack alla för hjälp och synpunkter. Jag har lite svårt för att vänta på saker och vi har iaf postombud här så jag klickade hem Meec:en från Jula för 1000 kr. Den har ju 5J jämfört med 2.2 på min gamla. Men eftersom jag gillar att försöka laga saker har jag också beställt nya borstar till motorn för att se om det hjälper. Kostade bara nån hundring.
Återkom gärna med ett utlåtande om röda Meec:en gick att använda som tänkt. Jag planerar att göra ganska exakt samma sak med en sådan.T Trrttsch skrev:Tack alla för hjälp och synpunkter. Jag har lite svårt för att vänta på saker och vi har iaf postombud här så jag klickade hem Meec:en från Jula för 1000 kr. Den har ju 5J jämfört med 2.2 på min gamla. Men eftersom jag gillar att försöka laga saker har jag också beställt nya borstar till motorn för att se om det hjälper. Kostade bara nån hundring.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 259 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 259 inlägg
Nej men jäkligt lurigt. Jag tittade i reklambladet och då fick jag intrycket att den även kunde borra men så är det nog inte.A Andy78 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom varvtal som nämns ovan verkar ha med slaget att göra:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder